لغو نخستین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 95
کد خبر: 3491099
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

لغو نخستین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 95

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که براساس برنامه از پیش اعلام شده باید امروز برگزار می‌شد، بنا به دلایلی نامعلوم لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اولین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی که قرار بود بعدازظهر امروز چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار شود به دلایلی که در مورد آن اظهار نظری صورت نگرفته شده است، لغو شد.
بر همین اساس تقویم جلسات نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی اوایل امسال توسط روابط عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی منتشر شد که براساس آن باید اولین جلسه سال جدید در این روز برگزار می‌شد.
مقرر شده بود تا شش جلسه اصلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۹۵ به ترتیب در تاریخ‌های چهارم اردیبهشت‌ماه، ۱۲ تیرماه، ششم شهریورماه، اول آبان‌ماه، چهارم دی‌ماه و هفتم اسفندماه برگزار شود. 
این در حالی است که پیش از این نیز شاهد لغو جلسات متعدد این شورا در سال‌های مختلف بوده‌ایم، به عنوان مثال در سال 94 از مجموع شش جلسه ای که باید برگزار می‌شد، تنها سه جلسه برگزار شد.
اهمیت برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی بسیار اثرگذار بوده و از طریق این شوراست که سیاست‌های کلی فعالیت‌های قرآنی کشور برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیرحجت مرادی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۸
2
2
گفت: سالی که نکوست از بهارش پیداست...
اگر تشکیل می شد تعجب می کردیم.
مشکل اصلی شورای توسعه فعالیت های قرآنی ساختار آن است و تا این ساختار اصلاح نشود این مشکل به قوت خود باقی است.
به نظر می رسد جامعه قرآنی خصوصا بزرگان قرآنی کشور و کسانی که صدایشان شنیده می شود می بایست مواضع صریح و قاطعی در این خصوص بگیرند البته اگر محافظه کاری دستگاه ها و رسانه ها بگذارد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۸:۰۹
0
4
به نظر میرسد ایکنا به جای پیگیری تقویم جلسات باید پیگیری کند مصوبات شورا اجرایی شده یا نه؟ وگرنه در سال صد جلسه هم تشکیل شود ولی مصوبات اجرایی نداشته باشد چه سود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۹:۰۳
2
2
با سلام
از اطلاع رسانی ایکنا سپاسگزاریم اما واقعا جای تعجبی برای این لغو برنامه ها نیست چرا که شورایی که نتواند بودجه قرآنی کشور را وصول نماید با این وزنه های سنگین چند وزیر و معاونت وزیر و ... کارایی ندارد به نظر من توجه به فعالیت های مردمی کنید که اگر این شورا به مردم سپرده شود نه تنها دقیق برگزار می شود بلکه مطالبه جدی برای پیگیری وجود دارد شورایی که خودش ملتزم به برگزای جلسات نیست یعنی دغدغه قرآنی ندارد خدا عاقبت ما قرآنیان را ختم به خیر کند
ناشناس
|
Armenia
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۴:۴۷
1
1
هنوز هم کسی نپرسیده که از اعتبارات 94 چه خبر؟!!!
captcha