«یاد آخرت در کلام وحی» منتشر شد
کد خبر: 3491203
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

«یاد آخرت در کلام وحی» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «یاد آخرت در کلام وحی» نوشته علی مهدوی‌دامغانی از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «یاد آخرت در کلام وحی» که به قلم علی مهدوی‌دامغانی به نگارش درآمده از سوی انتشارات دلیل ما روانه بازار نشر شده است. این اثر مجموعه‌ای از چندین رساله فقهی ـ اجتماعی است که به قلم نویسندگان مختلف در تبیین مسئله حجاب و مخالفت با ماجرای کشف حجاب، در دو جلد نگاشته شده.
در ابتدای کتاب، نگارنده نخست به بیان تاریخچه مختصری از واقعه کشف حجاب در ایران و نخستین برخوردها با پدیده بی‌حجابی می‌پردازد و سپس رساله‌هایی که در موضوع حجاب نوشته شده، می‌آورد و سپس می‌نویسد: پروردگار فرمود: «ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم؛ این قرآن را پند و اندرزی برای پرهیزکاران قرار دادیم» و پرواضح است آنچه که بهشت و دستیابی به آن و جاودانگی در پناه الهی را به ارمغان می‌آورد، تمسک به ظاهر الفاظ قرآن و دور ماندن از حقیقت و باطن آن نیست ـ که این خود از بزرگترین بلاها و آسیب‌های جوامع اسلامی است، بلکه تنها راه نجات و رستگاری مسلمانان بازگشت به حقیقت قرآن و بهره‌گیری از فرامین و دستورات آن با تکیه به کلمات و روایات ذوات مقدسه معصومین(ع) و پیاده کردن مفاهیم و تربیت قرآنی در تمام عرصه‌های زندگی است.
با توجه به این دیدگاه، آیت‌الله حاج شیخ علی مهدوی‌دامغانی به مدت یک سال (1390) در مشهد مقدس در شب‌های شنبه به تفسیر و شرح سوره مبارکه «تغابن» برای مومنان و فضلا و دانش‌پژوهان قرآنی اقدام کرده است. آن گاه «مکتبه مهدویه» با پیاده‌سازی سخنرانی‌های معظم‌له و تدوین و ویرایش، این معارف را به صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
این اثر کوشیده است با تدقیق و تحقیقی جامع و بیان ظرایف و لطایف در آیات قرآن کریم و بهره گرفتن از روایات معصومین(ع) با قلمی رسا، راه فهم و درک مضامین آیات شریفه را هموار کند تا در حد بضاعت خویش، خدمتی به جامعه اسلامی کرده باشد.
آیت‌الله مهدوی دامغانی درباره سوره تغابن می‌گوید: تسمیه این سوره به «تغابن» به لحاظ آن است که فرمود: «یوم یجمعکم لیوم الجمع ذلک یوم التغابن» که بیانی برای روز رستاخیز و صحنه قیامت است و صد البته حشر خلایق و قیام آنها مشتمل بر اسرار و حقایقی است که عقول بشر از ادراک ذره‌ای از آن عاجز است و باید دانست چه حقایقی در آن روز آشکار می‌شود که همه انسان‌ها خود را در خسران و زیان می‌بینند و انگشت حسرت به دندان می‌گزند.
گفتنی است، کتاب «یاد آخرت در کلام وحی» در 512 صفحه وزیری توسط انتشارات دلیل ما چاپ و منتشر است. 
captcha