آموزش تلاوت قرآن؛ هدیه شهید به مادرش+صوت
کد خبر: 3491486
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

آموزش تلاوت قرآن؛ هدیه شهید به مادرش+صوت

گروه جهاد و حماسه: توانایی تلاوت قرآن، هدیه بهشتی فرمانده شهید کاظم رستگار برای مادرش بود که طی خوابی که مادر این شهید دیده بود،‌ توانمندی قرائت کلام‌الله مجید را پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چندی پیش مادر شهید کاظم رستگار، فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا(ع) که در عملیات بدر به شهادت رسید، در خواب هدیه بهشتی توانایی تلاوت قرآن را از فرزند شهیدش دریافت می‌کند.

خاطره چگونگی توانمند شدن مادر شهید رستگار در قرائت قرآن چنین نقل شده است: یک شب کاظم را در خواب دیدم و از اوضاع و احوالش پرسیدم. گفت که حال و روزش در بهشت خوب است. از من پرسید که آیا مشکلی دارم. من به وی گفتم تنها مشکلم این است که نمی‌توانم قرآن را تلاوت کنم و وقتی به جلسه قرآن محله می‌روم، به دلیل بی‌سوادی خجالت می‌کشم و شرمنده می‌شوم. شهید کاظم رستگار در خواب به مادرش گفت که ناراحت نباش، بعد از نماز صبح که قرآن را بگشایی می‌توانی آن را تلاوت کنی و این امر محقق می‌شود.

چند روز بعد مادر شهید رستگار در جلسه قرآن به تلاوت می‌پردازد و همه حاضران متعجب می‌شوند. خبر این الهام آسمانی به آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید می‌رسد و وی برای آزمون مادر شهید طی دیداری، قرآنی را به وی می‌دهد تا بخواند. مادر شروع به تلاوت می‌کند و نیمه‌های صفحه مصحف که می‌رسد دچار مشکل می‌شود. آیت‌الله نوری همدانی از مادر شهید می‌خواهد که با قرآن خودش تلاوت کند و وی صحیح و روان به قرائت می‌پردازد. آیت‌الله نوری همدانی اذعان می‌کند که برای امتحان مادر این شهید، کلماتی را جابه‌جا کرده بود.

کد

زندگی‌نامه شهید رستگار

حاج کاظم نجفی رستگار در آغازین روزهای شکوفایی بهار سال ۱۳۳۹ در شهر ری به دنیا آمد و در دامان مادری مهربان و با دسترنج پدری کشاورز تکامل و تربیت یافت.

از هفت سالگی، قدم در راه تحصیل علم گذاشت و با وجود سختی‌های زندگی تا کلاس سوم متوسطه با موفقیت به ادامه تحصیل پرداخت. اما پس از آن از ادامه تحصیل باز ماند و وارد مبارزات و فعالیت‌های انقلابی شد. وی که دوران نوجوانی را با زمزمه‌های نهضت امام خمینی(ره) آغاز کرده بود، در روزهای نخست پیروزی با شروع غائله کردستان و تحریکات نیروهای ضدانقلاب، همراه نیروهای شهید چمران راهی کردستان شد و آموزش‌های چریکی را در آنجا فرا گرفت.

وی که تربیت یافته مکتب بزرگانی چون شهید چمران و حاج احمد متوسلیان بود، پس از بازگشت در پادگان توحید به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و بعد از مدتی به فیروزکوه رفت و کلاس‌های آموزش احکام دینی و مسائل نظامی را برای جوانان و نوجوانان برپا کرد.

شهید رستگار را به عنوان فرمانده یکی از گردان‌های تیپ رسول‌الله (ص) که فرمانده آن احمد متوسلیان بود، انتخاب کردند و بعد از شش ماه فعالیت، مسئولیت واحد عملیات را در پادگان توحید پذیرفت و تا شروع جنگ در این سمت باقی ماند.

حاج کاظم در این زمان طی ماموریتی جهت توانمندسازی نیروهای حزب‌الله به عنوان فرمانده گردان به جنوب لبنان اعزام شد و مسئولیت تعدادی از عملیات‌ها را برعهده گرفت. وی در راه آماده‌سازی شیعیان لبنان از هیچ کوششی فروگذار نکرد. بازگشت وی با تشکیل تیپ دوم سپاه تهران مصادف شد که این تیپ به نام مبارک «سیدالشهدا (ع)» مزین شد و با جمعی از یاران و دوستانش، فرماندهی عملیات تیپ را عهده‌دار شد.

در مهرماه ۱۳۶۱ همسری مومن و پارسا اختیار کرد و چند روز بعد به جبهه رفت. شهید رستگار که تمام عمر خود را در جستجوی رستگاری ابدی گذرانده بود، در حین عملیات بدر، روز پنجشنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳ هنگام اذان ظهر در شرق دجله (منطقه هور‌‌الهویزه) در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا(ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آخرین آرزویش نیز محقق شد.

گویی حاج کاظم، فرمانده غریب لشکر سیدالشهدا(ع) به زیارت مولای کاظمین رفته بود که پیکر مطهرش بعد از ۱۳ سال همچون سید و سالار شهیدان قطعه قطعه به وطن بازگشت.

captcha