انتشار اشعاری برای عرض ارادت به ساحت امام زمان(عج)
کد خبر: 3491616
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

انتشار اشعاری برای عرض ارادت به ساحت امام زمان(عج)

گروه ادب: سروده‌هایی از یک معلم شاعر با مضامین اجتماعی، اخلاقی و دینی منتشر شده که در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود.

مرضیه مدنی، شاعر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از انتشار کتاب خود با عنوان «شعرهایم تکیه بر باد» گفت: از 14 سالگی شعر می‌سرودم، اما اشعارم به صورت پراکنده بودند که آنها را در این کتاب جمع‌آوری کردم و برای نشر به انتشارات شعاع شمس سپردم.
وی درباره عنوان کتاب افزود: عنوان این اثر و طرح جلد آن از جمله «تو می‌توانی محبت خود را به قاصدک بدهی تا باد آن را به همه جا پراکنده کند»، الهام گرفته شده و در آن 59 قطعه شعر با مضامین اجتماعی، عاطفی و دینی آمده است.
مدنی ادامه داد: از قطعه اول تا بیستم شعرهایی در قالب غزل و قصیده وجود دارد و پس از آن به صورت دکلمه است و در میان شعرها از سبک نو نیز بهره گرفته‌ام. 
این شاعر با اشاره به اینکه این اثر در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه معلم هستم براساس تجربه‌هایم ریشه بسیاری از مشکلات را در مسائل عاطفی می‌دانم، به همین دلیل این بخش از شعرهایم برگرفته از احساسات و تجربیات در حوزه تدریس است.
وی تصریح کرد: در این کتاب سه قطعه شعر با موضوع امام زمان(عج)، تأخیر ظهور حضرت و امام حسین(ع) است و در یکی از آنها با عنوان «موعود عدالت» که به سبک شعر نو سروده شده، آمده است؛ «بر طاق آسمان زیبایت ای کبوتر من/چه کسی می‌کوبد صدای تو را».
مدنی در پایان یادآور شد: متأسفانه نهاد و سازمانی از کانون شاعران حمایت نمی‌کند و بسیاری از آنها بعد از چاپ کتاب خود، مشکلات بسیاری در ارائه آن در میان مخاطبان دارند؛ از این رو مسئولان باید در این راستا شاعران و به ویژه پیشکسوتان این حوزه را حمایت کنند.
captcha