بهبود وضعيت خانواده و تقويت كاركردهای آن، از دغدغه‌های دولت است
کد خبر: 3492443
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
مولاوردی:

بهبود وضعيت خانواده و تقويت كاركردهای آن، از دغدغه‌های دولت است

گروه اجتماعی: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: يكي از دغدغه‌هاي دولت يازدهم با توجه به آنچه كه از قبل تحويل گرفته است، بهبود وضعيت خانواده و تقويت كاركردهاي آن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، شهيندخت مولاوردي، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز،‌ 7 اردیبهشت در همایش ملی تغییرات خانواده و چالش‌های آن در ایران كه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، با تاكيد بر اينكه هنوز نهاد خانواده نهادي بي بديل در جامعه ايران است، گفت: يكي از دغدغه‌هاي دولت يازدهم با توجه به آنچه كه از قبل تحويل گرفته است، بهبود وضعيت خانواده و تقويت كاركردهاي آن است.
وی با بیان اینکه نظام زوجيت از اركان عالم خلقت و از آيات و نشانه‌هاي الهي و موجب تداوم و تكامل بشر است، گفت: خانواده همزاد بشر هست و تداوم فرازماني و فرامكاني آن نشان دهنده اين حقيقت است كه اين نهاد ريشه در طبيعت آدمي دارد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اينكه اهميت خانواده در جامعه ما به اندازه‌اي است كه عاملي مهم در هويت‌سازي و سرمايه اجتماعي شمرده مي‌شود، افزود: اصل دهم قانون اساسي به‌صورت اختصاصي به موضوع خانواده پرداخته است و در سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران نيز يكي از ويژگي‌هاي جامعه ايراني در افق 1404 را برخورداري از نهاد مستحكم خانواده مشخص شده است.
مولاوردی با تأکید بر اینکه شناخت دقيق، درست و واقع بينانه كمك بسياري به برنامه‌ريزي درست مي‌كند، گفت: مهم‌ترين چالش‌هاي اين حوزه افزايش سن ازدواج و تاخير در اين امر، افزايش طلاق در پنج سال ابتدايي زندگي، افزايش خانواده‌هاي تك والد، خانواده‌هايي كه با سرپرستي زنان اداره مي‌شود و كاهش بعد خانوار است.
معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با تصريح اينكه در ايران خانواده هنوز مهم‌ترين و پايدارترين نهاد اجتماعي است، ادامه داد: برخي تغييرات در كاركردهاي خانواده روي داده است، اما الزاماً تغييرات آسيب نيستند؛ نبايد با سياه نمايي از وضعيت خانواده هراس را در جامعه ايجاد كنيم زيرا اين موضوع باعث تأخير جوانان در اقدام به ازدواج مي‌شود.
captcha