لزوم حضور شاعران آئینی در طرفداری از جبهه حق
کد خبر: 3492709
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
عرفان‌پور تاکید کرد:

لزوم حضور شاعران آئینی در طرفداری از جبهه حق

گروه ادب: مدیر دفتر شعر «شهرستان ادب» با اشاره به اینکه رسالت امروز شعر دینی و انقلابی موضع‌ داشتن نسبت به مسائل جاری جامعه است،‌ افزود: جامعه همواره نیازمند شاعران و هنرمندانی است که جبهه حق را تقویت کنند و در نبرد میان حق و باطل، طرف حق باشند.

میلاد عرفان‌پور، مدیر دفتر شعر «شهرستان ادب» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه رسالت امروز شعر دینی و انقلابی موضع‌مند بودن نسبت به مسائل پیرامونی و تعهد است، توضیح داد: رسالت شعر دینی، شیعی و انقلابی امروز نیز مانند زمان‌های قبل موضع‌ داشتن در برابر ظلم و دفاع از حق است و شاعر مسلمان باید در هر شرایطی بتواند حق و باطل را از هم تمیز داده و نسبت به حوادث روز واکنش صحیحی نشان دهد.

عرفان‌پور افزود: شعر شاعر دینی رنگ و بوی حقیقت دارد و در هر موضوعی از جمله سیاسی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی که به سرایش بپردازد، شعرش دارای نجابت، عاطفه و اخلاق اسلامی است و این موضوع محدود به یک یا دو حوزه نمی‌شود.

این شاعر آئینی تاکید کرد: شاعر متعهد دینی در هر شرایطی و در مواجهه با حوادث پیرامونی، نگاه خود را که برگرفته از فرهنگ دینی است به مخاطب القاء می‌کند. گروهی از شاعران هستند که صرفاً از شعر مذهبی، شعر روضه و مدح را فارغ از مسایل جهان امروز دنبال می‌کنند و اعتقادی ندارند که هر زمان نبرد حق و باطل مطرح باشد، جامعه همواره نیازمند شاعران و هنرمندانی است که جبهه حق را تقویت کنند و در نبرد میان حق و باطل، طرف حق باشند.

وی گفت: شاعر انقلاب اسلامی دنبال هر تاثیرگذاری نیست، بلکه تلاش دارد مخاطبانی را جذب کند که پذیرای سخن حق هستند.

این شاعر آئینی تاکید کرد: شعری که در راستای آرمان‌ها و در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی سروده شود، شعر انقلاب نام دارد و امکان آن است که این اشعار در قالب عاشقانه، اجتماعی، سیاسی و جهانی سروده شده باشد، اما مهم این است که شاعر انقلابی، وفاداری و پایبندی خود را به آرمان‌ها و چارچوب انقلاب اسلامی در همه موضوعات نشان دهد.

عرفان‌پور با بیان اینکه شعر دینی شامل ادبیات متعهد است، تاکید کرد: شاعر دینی کسی است که نسبت به حق و انجام رسالت‌های انسانی متعهد است.

وی همچنین گفت: اثر جدید من که مجموعه اشعار در قالب رباعی است توسط انتشارات سوره مهر با نام «درباره تو» در 80 صفحه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. رباعی‌های این مجموعه در موضوعات مختلف عاشقانه، عارفانه و اجتماعی سروده شده است.

captcha