افتتاح پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در مشهد
کد خبر: 3493003
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

افتتاح پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه به همت کانون گل‌های فجر خراسان که در زمینه احیای ورزش در سایه قرآن و عترت و توسعه فرهنگ محافل انس با نهج‌البلاغه در مساجد کشور فعالیت‌ می‌کند، در مشهد آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در راستای احیای محافل انس با قرآن کریم و نهج‌البلاغه، پنجشنبه نهم، اردیبهشت‌ماه در مسجد امام هادی(ع) مشهد واقع در بلوار وحدت افتتاح ‌شد.
این مراسم با قرائت قرآن توسط حجت‌الاسلام ربانی، قاری قرآن آغاز شد و بعد از قرائت دعای فرج و صلوات خاصه امام‌ رضا(ع)، حجت‌الاسلام رضا حق‌پناه، استادیار گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه موضوعات نهج‌البلاغه را می‌توان در 10 عنوان تقسیم بندی کرد، افزود: خدامحوری، آخرت‌گرایی، آزادی و آزادگی، ستم‌ستیزی، ساده‌زیستی و مردم‌دوستی، صداقت و درستکاری، تعقل و خرد‌ورزی، جمود ستیزی، آداب‌آموزی و عدالت گستری از جمله این موارد است.
افتتاح پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در مشهد
در ادامه حجت‌الاسلام سلمان بی‌نیاز، در مورد مرحوم سید‌رضی، مؤلف و گردآورنده نهج‌البلاغه بیاناتی را ایراد کرد. همچنین ابوالفضل اشکذری، ذاکر اهل بیت(ع) در مدح و منقبت امام علی(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی پرداخت، سپس همایونی، مسئول کاروان زائران کاشانی که این زائران از اعضاي کانون نهج‌البلاغه این شهرستان به شمار می‌روند، در مورد فعالیت‌های این کانون در حوزه نهج‌البلاغه در کاشان صحبت کرد.
افتتاح پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در مشهد
بنابر اين گزارش، در این برنامه طرح ایجاد پایگاه نهج‌البلاغه در 110 مسجد که با تأیید و همت حجت‌الاسلام سيدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در شش ماه دوم سال 94 آغاز شده و در خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد در حال اجر است، به لحاظ زیبایی و شکوفایی طرح مورد استقبال حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان قرار گرفت و به زودی این طرح در 110 مسجد این استان نيز به اجرا در می‌آید.
افتتاح پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در مشهد
نخستین پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه قرار است در بخش‌هایی چون مرکز مشاوره قرآنی، آموزش اصولی قرآن کریم در تمامی سطوح، تربیت مدرس نهج‌البلاغه، روش‌های قرائت و تفسیر نهج‌البلاغه و تدبر در قرآن فعالیت كند.
علاوه بر این محمدرضا اشکذری، مدیرعامل کانون گل‌های فجر خراسان گزارش کاملی از فعالیت‌های کانون در راستای توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه در کشور و ایجاد طرحی با عنوان ورزش در سایه قرآن و عترت ارائه داد كه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان بخش این مراسم بود.
افتتاح پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه در مشهد
یادآور می‌شود، کانون گل‌های فجر خراسان با مجوز رسمی از اداره کل تبلغات اسلامی خراسان رضوی در زمینه احیای ورزش در سایه قرآن و عترت و توسعه فرهنگ محافل انس با نهج‌البلاغه در مساجد کشور و با مرکزیت مشهد مقدس فعالیت می‌کند که پژوهشکده قرآن و عترت ویژه نهج‌البلاغه به همت این کانون راه‌اندازی شده است.
captcha