متخصصان یا مانعان طب ایرانی‌ - اسلامی/ راهکارهای زنده شدن طب ملی
کد خبر: 3493165
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
وزیر بهداشت تصریح کرد:

متخصصان یا مانعان طب ایرانی‌ - اسلامی/ راهکارهای زنده شدن طب ملی

گروه سلامت: وزیر بهداشت با تأکید بر حمایت وزارت بهداشت از توسعه و پیشرفت طب سنتی و اسلامی بسیاری از متخصصان طب سنتی را مانع توسعه این طب دانست.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برخی از متخصصان طب سنتی و ملی را مانع توسعه این طب دانست و اظهار کرد: 10 سال تلاش کردیم تنها 300 نفر فارغ التحصیل طب سنتی داشته‌ایم از سوی دیگر بسیاری متخصصان طب سنتی و اسلامی مانع توسعه و پیشرفت این طب هستند.

وی معتقد است که باید نگاه دیگری به این طب داشته باشیم و با این مدل توسعه طب سنتی و اسلامی به جایی نمی‌رسیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: ما به دانشجویی 7 سال طب عمومی آموزش می‌دهیم سپس سه تا چهار سال او را به طرح می‌فرستیم پس از آن دوباره سه تا 4 سال دیگر طب سنتی را به او آموزش می‌دهیم و یکPHD   داده و او را به مراکز آموزشی می‌فرستیم این توسعه طب سنتی نیست.

زنده شدن طب ملی

وی بیان کرد: از سوی دیگر ما انتظار داریم اینPHD طب سنتی در دانشگاه فعالیت‌ کند و فرصت‌های دیگر را از او بگیریم؛ این کار موجب زنده شدن طب ملی ما نمی‌شود، باید در این کار تجدید نظر کنیم چرا که اصلا لزومی ندارد این دوره طولانی باشد.

هاشمی در رابطه با انحلال معاونت طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت نیز عنوان کرد: انحلال معاونت طب سنتی وزارت بهداشت ارتباطی با عملکرد آن معاونت ندارد، اتفاقا بسیار هم خوب کار کرده و باید از آن قدردانی کنیم، در آینده هم خواهیم دید که توجه به طب سنتی و اسلامی از سوی وزارت نه تنها کم نمی‌شود بلکه بیشتر می‌شود.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: ما برای تأسیس معاونت اجتماعی با توجه به ضرورت‌های آن نیاز بود یک معاونت را منحل کنیم، چرا که سازمان مدیریت و برنامه ریزی این اجازه را به ما نمی‌داد؛ تعدد معاونت‌های موجود هم از نظر این سازمان قابل قبول نیست از سوی دیگر ما نمی توانستیم معاونت‌های درمان، بهداشت، آموزشی یا مالی اداری را منحل کنیم ناچارا معاونت طب سنتی منحل و به دفتر کل تبدیل شد اما همچنان از نظر ما همان کار معاونت را انجام می‌دهد.

captcha