معرفی «حکمت‌ها و اندرزها» شهید مطهری در مراسم نماز جمعه‌
کد خبر: 3493184
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

معرفی «حکمت‌ها و اندرزها» شهید مطهری در مراسم نماز جمعه‌

گروه ادب: در آستانه سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب، استاد شهید مرتضی مطهری، کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» که به قلم وی نوشته شده است در مراسم نماز جمعه‌ سراسر کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» مجموعه‌ای از مقالات استاد شهید مرتضی مطهری است که در زمان حیات وی برای یک برنامه عمومی آشنایی با فرهنگ اسلامی به‌ صورت گفتار و خطابه به رشته تحریر درآمده است.

بیشتر مطالب کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» پیرامون راه و رسم زندگی صحیح اسلامی است و به مسائلی از قبیل راه رسیدن به آسایش در زندگی، ارکان سعادت بشر، خواری معصیت و عزت طاعت، فریضه علم، لزوم همگامی کار و دانش، شناخت دشمنان عقل و موضوعاتی مانند بردگان و آزادگان، محاسبه نفس، حق و تکلیف، روش سیاسی امام علی(ع)، فقر معنوی و بسیاری از مطالب متنوع و جالب توجه و مورد نیاز امروز ما می‌پردازد.

مطالب کتاب «حکمت‌ها و اندرزها» همچون سایر آثار شهید مطهری از اتقان و استقامت رأی و ابتنا بر کتاب و سنت برخوردار است و جوان تشنه حقیقت و جویای روش درست زندگی با مطالعه این کتاب به پاسخ بسیاری از سؤالات خود دست می‌یابد.

کتاب دو جلدی «حکمت‌ها و اندرزها» اثر استاد شهید مرتضی مطهری از انتشارات صدرا، کتابی شیرین و جذاب برای همه اقشار جامعه خصوصاً جوانان عزیز است که مانند سایر آثار آن بزرگمرد علم و عمل به بررسی بسیاری از مسائل امروز جامعه اسلامی ما، بلکه همه جوامع بشری می‌پردازد.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مراسم برگزاری نماز جمعه‌ سراسر کشور که به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجراست، معرفی شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۹:۱۷
0
0
کتاب استاد مطهری کتابی شیرین و جذاب برای تمام اقشار خصوصا جوانان است و به مسائل جوامع بشری می‌پردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۰۸:۲۳
0
0
کتاب استاد مطهری کتابی شیرین و جذاب برای تمام سنین است
captcha