کمک بنیاد علوم و هنر فرشچیان به دانشگاه صنعتی همدان
کد خبر: 3493747
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

کمک بنیاد علوم و هنر فرشچیان به دانشگاه صنعتی همدان

گروه اجتماعی: رییس دانشگاه صنعتی همدان گفت: توسط بنیاد علوم و هنر فرشچیان و برای اولین بار در حوزه دانشگاههای وزارت علوم به اندازه 50 درصد از بودجه دانشگاه صنعتی همدان به این دانشگاه کمک شد، این خیر فقط در حوزه بهداشت و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کردند و برای اولین بار وارد این حوزه شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمود نیلی، رییس دانشگاه صنعتی همدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهتر است هر همدانی یک خیر برای توسعه دانشگاه ها باشد اگر این شعار متجلی شود استان از جاهایی مانند کرمان و شیراز چیزی کم نخواهد داشت.
وی افزود: توسط بنیاد علوم و هنر فرشچیان و برای اولین بار در حوزه دانشگاههای وزارت علوم 50 درصد از بودجه دانشگاه صنعتی همدان به این دانشگاه کمک شد، این خیر فقط در حوزه بهداشت و آموزش و پرورش سرمایه گذاری کردند و برای اولین بار وارد این حوزه شدند.
نیلی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی عملی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم سهم پژوهشی را بالا ببریم، ادامه داد: دانشگاه‌های جامع مأموریت‌های ویژه‌ای در حوزه دانش و تربیت و اخلاق دارند بنابراین مسئولین کشور تصمصم عاقلانه‌ای برای تأسیس دانشگاه‌های صنعتی اتخاد کرده‌اند زیرا حل مسائل کشور تنها با تکثیر دانشگاه‌های جامع صورت نمی‌گرفت.رییس دانشگاه صنعتی همدان خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای 5 کانون فرهنگی است همچنین دارای 7 کانون علمی، و دو تشکل اسلامی است، و در سال گذشته موفق به برگزاری 6 کرسی آزاداندیشی شد که امیدواریم امسال تعداد آنها افزایش یابد هچنین این دانشگاه دارای 11 نشریه دانشجویی است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تأسیس شرکت‌های دانش بنیان ابراز کرد: این دانشگاه دارای
10 رشته کارشناسی با بیش از هزار و 500 دانشجو و 60 عضو هیأت علمی پس از گذشت ده سال از تأسیس آن است، در کارشناسی ارشد 100 دانشجو داریم که 20 نفر آنها فارالتحصیل و وارد بازار کار شده‌اند.
نیلی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت بدون صنعت محقق نمی‌شود، بیان کرد: وجود دانشگاه‌های صنعتی و توسعه آنها ضروری است، البته نباید حمایت دولت از دانشگاه‌های جامع کم شود، یکی از مأموریت‌های این دانشگاه مشارکت در توسعه پایدار کشور از طریق آموزش متخصصان و رهبران اقتصادی و توسعه علوم و گسترش مرزهای صنعت و ارائه آموزش‌های در حوزه مهندسی و مدیریتی است.
این مقام مسئول اضافه کرد: توسعه رشته‌های بین رشته‌ای از اهداف اصلی برنامه 6 توسعه است و هدف ما در دانشگاه صنعتی این است که پیشگام توسعه صنعت و تولید نیروی انسانی باشیم زیرا شاه‌کلید توسعه آموزش است، همچنین یکی از مأموریت‌ها نگاه به منطقه همدان و غرب کشور است.

رییس دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: از جمله طرح‌های اجرایی با همکاری این دانشگاه 5 طرح خاتمه یافته با صنایع مختلف دو طرح دفاعی با وزارت دفاع با یک میلیارد بودجه است، که انجام شده است، دو پروژه پتروشیمی و یک طرح محلی انجام شده است، چهار تا در حال انجام که دو تا دفاعی و یکی با برق و انرژی و یکی با سیلو‌سازان تهران است.


captcha