شورای راهبردی فعاليت‌های قرآنی اربعين تشکیل شد
کد خبر: 3493830
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

شورای راهبردی فعاليت‌های قرآنی اربعين تشکیل شد

گروه جامعه: شورای راهبردی فعاليت‌های قرآنی اربعين با هدف توسعه فعاليت‌های قرآنی در پياده روی عظيم اربعين حسينی تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نشست شورای راهبردی فعاليت‌های قرآنی اربعين كه امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين حميد احمدی مسئول كميته فرهنگي ستاد مركزی اربعين و حسن محمدی دبير شورای راهبردی فعاليت‌های قرآنی اربعين برگزارشد، بر توسعه فعاليت‌های قرآنی در مراسم اربعين امسال با استفاده از ظرفيت‌های مردمی، نهادهای مختلف قرآني و خيرين تاكيد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمدی در این نشست با اشاره به اينكه قرآن كانون و محور فعاليت‌های قرآنی اربعين خواهد‌بود، اظهارداشت: در اجتماع بي بديل اربعين حسيني بستر توسعه و عمق بخشيدن به مباني و مفاهيم قرآن كريم با انسجام و هم افزايي دستگاه‌هاي قرآنی فراهم‌است.

وی به آسيب‌شناسي و بررسي برنامه‌هاي قرآني انجام شده در مراسم اربعين سال گذشته اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه در اربعين مباحث قرآني نمي‌تواند از ساير برنامه‌ها جدا باشد گفت: شوراي راهبردي فعاليت‌هاي قرآني اربعين محور برنامه ريزي، سياست گذاري و هدايت برنامه‌هاي قرآني خواهد‌بود و برنامه ريزي‌ها در ابعاد مختلف رنگ و بوي قرآني خواهد‌داشت.
اعلام فراخوان فعاليت‌هاي قرآني براي اربعين


حجت‌الاسلام احمدي از اعلام فراخوان فعاليت‌هاي قرآني براي اربعين امسال در سايت الاربعين ازهفته آينده خبرداد و افزود: دبيرخانه‌اي نيز در خيابان انقلاب تهران به صورت متمركز در اين زمينه فعاليت خواهد‌داشت و هماهنگي خوبي با عتبه‌ها در عراق براي اجراي برنامه‌هاي متناسب با شرايط اين كشورصورت گرفته است.

وي برگزاري كرسي‌هاي تلاوت و مفاهيم قرآن را از جمله اين برنامه‌ها ذكر و اضافه كرد: امسال با استفاده از مشاكت مردم، نهادهاي قرآني، خيرين و دست اندركاران فعاليت‌هاي فرهنگي و قرآني در دو كشور ايران و عراق به نحوي عمل خواهدشد تا برنامه‌هاي قرآني با استقبال بيشتري برگزار شود.

محمدي دبيرشوراي راهبردي فعاليت‌هاي قرآني اربعين نيز در اين نشست خبري، ضرورت پرداختن به فعاليت‌ها و مباحث قرآني در بزرگترين اجتماع بشري را يادآور شد و گفت: با شكل‌گيري شوراي راهبردي فعاليت‌هاي قرآني اربعين كه با مشاركت همه دستگاه‌هاي متولي امور قرآني صورت گرفته است شاهد هم افزايي خوبي در اين عرصه خواهيم‌بود و علاوه بر پركردن خلأ برنامه‌هاي قرآني، رويكرد و پايبندي شيعيان به مفاهيم و فعاليت‌هاي قرآني در كنار توجه به عترت مطرح خواهدشد و به تبليغات منفي دشمنان كه سعي دارند طوري جلوه دهند كه شيعيان به جاي توجه بيشتر به قرآن، تنها به اهل‌بيت(ع) اهميت مي‌دهند پاسخ داده مي‌شود.

وي برنامه‌ريزي هدفمند و كار جامع و متمركز در حوزه قرآن با هماهنگي ستاد مركزي اربعين و مشاركت دستگاه‌هاي فرهنگي و مردم را ازاولويت‌هاي اين شورا نام برد و افزود: حضور افراد علاقمند به دين اسلام در پياده روي عظيم اربعين حسيني بستر مناسبي را فراهم مي‌آورد تا زائران هرچه بيشتر از مفاهيم قرآني بهره‌مند شوند.

محمدي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره توجه به مؤسسات مردم‌ نهاد، اهميت استفاده ازظرفيت‌هاي مردمي براي توسعه امور قرآني را يادآور شد و پيشنهاد كرد: براي اربعين امسال فراخواني ازطرح‌هاي فاخر قرآني با هدف جمع آوري و استفاده از طرح‌هاي مختلف اعلام و پس از پايش، بهترين‌ها براي اجرا برگزيده شود.

در ادامه اين نشست خبري مسئول كميته فرهنگي ستاد مركزي اربعين از فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين حوزه با توجه به گذشت سه سال از شكل گيري ستاد اربعين گزارشي ارائه كرد و گفت: در داخل كشور در كميته فرهنگي ستاد اربعين 26 دستگاه دولتي و مردم ‌نهاد عضويت دارند و در عراق نيز كميته‌اي با مسئوليت رايزن فرهنگي كشورمان و همكاري دستگاه‌هاي ايراني ضمن هماهنگي با مسئولان عراقي اقدامات فرهنگي را با گرايش حفظ احترام و تقويت مرجعيت ديني و تكريم دولت و ملت عراق ساماندهي مي‌كند ومسئولان بارها از اين اقدامات تقدير كرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمدي همچنين اعزام 1500 روحاني و مبلغ، ده‌ها مربي كودك، برگزاري نمازهاي جماعت و برپايي 60 مراسم سخنراني وعزاداري در كشور عراق را، از مهمترين اقدامات صورت گرفته در اربعين سال گذشته ذكر كرد و افزود: صدها هزار بسته فرهنگي نيز در بين زائران پياده روي اربعين حسيني توزيع شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۸:۰۵
0
0
برگزاری شورا راهبردی فعالیت‌های قرآنی در هر چه با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۹:۴۱
0
0
تشکیل شورا کار خوبی است و باید درست مدیریت شود
captcha