سمینارهای قرآنی ویژه شیعیان بحرینی
کد خبر: 3493989
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

سمینارهای قرآنی ویژه شیعیان بحرینی

گروه بین‌الملل: سلسله سمینارهای قرآنی با مشارکت و همکاری تعدادی از مؤسسات قرآنی شیعی بحرین، از فردا، 14 اردیبهشت‌ماه، آغاز می‌شود.

آغاز به کار «چهارمین فصل قرآنی» در بحرین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، این سمینارها، در چارچوب برنامه‌ای با عنوان «الموسم القرآنی 4»(موسم قرآنی 4) و با مشارکت و همکاری تعدادی از مؤسسات قرآنی شیعی بحرین برگزار می‌شود.

 این برنامه قرآنی با استناد به آیه 11 سوره الرعد «إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»(خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند) و با شعار «قرآن؛ نقشه تغییر» برگزار خواهد شد و
شامل فعالیت‌های قرآنی متنوعی به‌ویژه سمینارهای قرآنی است.

در نخستین روز این برنامه، «شیخ رضی القفاص»، از روحانیون شیعی بحرین، در حسینیه «الهدایه» (هدایت) منطقه «الشاخوره» این کشور با موضوع «نهضت قرآنی» سخنرانی می‌کند.

دومین سمینار قرآنی این برنامه نیز روز سه‌شنبه با عنوان «تعميق آگاهی قرآنی» در مسجد «السیدهاشم التوبلانی» در منطقه «توبلی» بحرین برگزار می‌شود که «محسن الغریفی» سخنران این سمینار است.

در ادامه سلسله فعالیت‌های این برنامه، روز جمعه، 17 اردیبهشت‌ماه، سمیناری با عنوان «جایگاه قرآن در زندگی ما کجاست؟» در مسجد «مؤمن» شهر «منامه»، پایتخت بحرین برگزار می‌شود که «سیدمرتضی الموسوی» سخنران این سمینار است.

«گردهمایی سالانه قرآن» از دیگر فعالیت‌های «موسم قرآنی 4» است که روز شنبه آینده، 18 اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی از جمله تجلیل از فعالان قرآنی، کارگاه‌ آموزشی و نمایشگاه قرآن است، همچنین علامه شیخ «محمود العالی» در این گردهمایی که در مسجد جامع «الحجه» در منطقه «ابو قوه» بحرین برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

«برنامه بخشش‌های قرآنی» نیز روز یکشنبه آینده، 19 اردیبهشت‌ماه، با حضور جمعی از روحانیون شیعی بحرین از جمله «شیخ ابراهیم الصفا»، «شیخ جعفر الستری» و «شیخ علی سدیف» در حسینیه «دارالحسین(ع)» در منطقه «الستره» برگزار می‌شود.

captcha