رسالت رسانه استانی تحکیم ارزش‌های بومی و تأمین نیاز جوانان است
کد خبر: 3494060
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

رسالت رسانه استانی تحکیم ارزش‌های بومی و تأمین نیاز جوانان است

گروه هنر: مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه استانی تمام قد در خدمت مطالبات مردم به ویژه جوانان است، جوانانی که پاک طینت و علاقه‌مند به فرهنگ اسلامی و بومی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، محسن نصرپور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار امام جمعه، فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرستان قوچان در رسانه استانی، افزود: رسانه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما در تقویت نشاط و پاسداشت ارزشهای اسلامی و فرهنگی محلی تأثیر گذاراند لذا انعکاس و معرفی فرهیختگان، نخبگان شهرستان قوچان گامی بسیار مؤثر در این خصوص است.
نصر پور با اشاره به وجود 140 اثر تاریخی با 32 اثر ثبت ملی در شهرستان قوچان، تصریح کرد: شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی نظیر صنایع دستی، کشاورزی به مردم منطقه به‌ویژه جوانان، معرفی علما، مفاخر و نخبگان علمی و دانشگاهی، ترویج فرهنگ بومی و توجه به موسیقی محلی و ... از عمده کارهایی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون 90 ساکنان شهرستان قوچان تحت پوشش تصاویر دیجیتال هستند، ابراز امیدواری کرد و افزود: تا پایان امسال جشن پوشش صد در صدی دیجیتال شهرستان قوچان را به عنوان نخستین شهرستان خراسان رضوی با مشارکت مالی فرمانداری برگزار کنیم.
مدیر کل رسانه استانی همچنین از این شهرستان به عنوان یکی از خاستگاه‌های موسیقی خراسان یاد کرد و ادامه داد: مشارکت در تولید نماهنگ، تهیه و پخش برنامه‌های ورزشی با معرفی پهلوانان و قهرمانان رشته‌های مختلف، ساخت فیلم‌های مستند از چهره‌های برجسته هشت سال دفاع مقدس و شخصیت‌های ملی و ماندگار در این خطه و راه‌اندازی دفتر خبری در شهرستان قوچان از جمله اقداماتی است که با تعامل رسانه استانی و مجموعه مسئولان شهرستان قابل تحقق است.
در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم طباطبایی، امام جمعه شهرستان قوچان با ابراز خرسندی نسبت به رویکرد مثبت و سازنده مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نسبت به حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی و مطالبات مردم، تأکید کرد: انتخاب مدیران شایسته نقش بسیار مهمی در تسهیل امور و تعاملات بین نهادی دارد.
علیرضا قامتی، فرماندار شهرستان قوچان هم در این نشست مضامین دینی غنی و تمدن ایران اسلامی را یادآور شد و گفت: با شبیخون فرهنگی غرب نمی‌توان با شعار مقابله کرد. بنابراین لازم است همه مجموعه مدیریتی شهرستان در ترویج فرهنگ بومی و معرفی نخبگان علوم گوناگون همتی مضاعف بورزند.
وی همچنین خواستار راه‌اندازی فوری دفتر خبری شهرستان شد و در استفاده از تجربیات رسانه‌ای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در تصمیمات شهرستان و ایجاد دفتر خبری شهرستان قوچان از محل امکانات و اعتبارات فرهنگی شهرستان اعلام آمادگی کرد.

captcha