نابغه قرآنی 10 ساله مصر
کد خبر: 3494080
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

نابغه قرآنی 10 ساله مصر

گروه بین‌الملل: «بلال محمد السید جمعه»، قاری خردسال و روشندل مصری است که در شش ماه قرائات دهگانه قرآن کریم را فرا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی mubasherkfs.com، «احمد بسیونی زید»، معاون استاندار «کفرالشیخ» مصر، «بلال محمد السید جمعه»، قاری خردسال و روشندل مصری و نفر دوم رشته سوم بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر(حفظ کامل قرآن ویژه گروه سنی 12 سال) را به حضور پذیرفت.

بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر، 22 تا 26 فروردین‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهرک جوانان شهر «شرم الشیخ» واقع در استان سینای جنوبی مصر برگزار شد.

در همین راستا، کمیته‌ای به ریاست «اسامه کامل»، از مسئولان استان کفر الشیخ به‌منظور برگزاری مراسم باشکوهی در شهر «دسوق» مصر برای تجلیل از این قاری روشندل تشکیل شد.

احمد بسیونی زید، معاون استاندار کفرالشیخ در این‌ باره گفت: بلال محمد السید جمعه، توانست یکی از رتبه‌های برتر بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر را کسب کند و تجلیل از وی افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

بلال محمد السید جمعه، قاری روشندل مصری در این رابطه گفت: «من اکنون دانش‌آموز مقطع پنجم ابتدایی آموزشگاه «محمد مطاوع» وابسته به الازهر هستم و در مسابقات متعددی در مصر توانسته‌ام رتبه نخست را کسب کنم، همچنین در مسابقه خردسال‌ترین حافظ قرآن در «جده» عربستان نیز به‌عنوان نماینده مصر شرکت کردم».

این قاری روشندل مصری در ادامه عنوان کرد: «من متن دو کتاب «الشاطبیه» و «الدرة»(از کتاب‌های معروف در زمینه قرائات قرآن) را حفظ هستم و یک بار در زادگاهم روستای «لاصیفر» امام جماعت بودم و همچنین، نزد تعدادی از شیوخ قرائت از جمله شیخ «احمد حمود عامر» از استان «فیوم» مصر و شیخ «محمد مغازی شتا»، استاد قرائت‌های ده‌گانه مصر و «هناء شتا» آموزش دیده‌ام، به‌طوری که طی شش ماه قرائات دهگانه قرآن را فراگرفتم و این در نوع خود یک رکورد است».

گفتنی است، بلال محمد السید جمعه، ۱۰ ساله از استان «کفرالشیخ» مصر با امتیاز ۹۶.۰۸ رتبه دوم رشته سوم بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر را کسب کرد.

بیست‌و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در سه رشته برگزار شد که رشته نخست این مسابقات شامل حفظ کامل قرآن همراه با تسلط به احکام تلاوت و مباحثی در علوم قرآن و ویژه گروه سنی زیر ۲۵ سال بود و متسابقین عرب‌زبان و غیرعرب‌زبان می‌توانستند در آن حضور یابند، رشته دوم این مسابقات شامل حفظ ۱۵ جزء نخست قرآن همراه با تسلط به احکام تلاوت ویژه غیرعرب‌زبان‌ها بود،‌ رشته سوم بیست‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر شامل حفظ کامل قرآن ویژه شرکت‌کنندگان گروه سنی زیر ۱۲ سال بود.

نابغه قرآنی 10 ساله مصر + عکس


نابغه قرآنی 10 ساله مصر + عکس

نابغه قرآنی 10 ساله مصر + عکس

نابغه قرآنی 10 ساله مصر + عکس
captcha