آغاز باسابقه‌ترین رویداد قرآنی جهان در مالزی + تصاویر
کد خبر: 3494118
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

آغاز باسابقه‌ترین رویداد قرآنی جهان در مالزی + تصاویر

گروه بین‌الملل: پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی دقایقی پیش در مرکز تجارت جهانی پوترای کوالالامپور، پایتخت این کشور آغاز شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مالزی، آیین افتتاحیه پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن مالزی ساعت ۲۰ به وقت محلی(۱۶:۳۰ به وقت تهران) با حضور جمیل خیر بهارم، وزیر امور دینی مالزی، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف آغاز شد.

علی‌اکبر ضیایی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، اعضای شبکه قرآن و الکوثر، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌جواد موسوی، مدیر شبکه قرآن و اعضای سفارت کشورمان در کوالالامپور در افتتاحیه این رویداد قرآنی حضور دارند.

اهتمام مالزی برای تربیت حدود 6 هزار حافظ قرآن در سال 2015

وزیر امور دینی مالزی طی سخنانی در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور گفت: مایه افتخار است که وزارت اوقاف مالزی طی سال گذشته (۲۰۱۵)، موفق به تربیت ۵۹۴۲ حافظ قرآن در سطح کشور شده است.

وی با حمد و ثنای باری تعالی برای نعمت‌های فراوان از جمله صلح، رفاه و سلامتی که به ملت این کشور عنایت کرده است، نسبت به میزبانی مالزی برای پنجاه و هشتمین مسابقات  بین‌المللی حفظ  و قرائت قرآن با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» ابراز خرسندی کرد. 
 
وزیر امور دینی مالزی گفت: برگزاری این رویداد بزرگ و شکوهمند برای پنجاه و هشتمین بار بیانگر جدیت و تعهد دولت مالزی به حمایت از کتاب مقدس قرآن به عنوان برنامه‌ای برای زندگی و مدیریت کشور است. این پدیده یکی از تلاش‌های مهم حکومت برای بالا بردن شعار اسلام مبتنی بر اخوت اسلامی و نیز ایجاد صله رحم بین تمام برادران مسلمان و شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ است.
 
جمیل خیر بهارم تصریح کرد: هدف از برگزاری این رقابت‌ها افزایش آگاهی درباره قرائت و فنون قواعد قرآنی، مهارت خواندن قرآن و همچنین تعمیق در  فهم علوم قرآنی و در نهایت عمل به تعالیم قرآنی است.
 
وی گفت: برای جامعه مالزی بسی مایه افتخار است که هرسال شاهد برپایی این مسابقات قرآنی است و این سهم ما را از ترویج فرهنگ قرآنی، تفکر در مفاهیم آن و بکارگیری دستورات قرآن در زندگی نشان می‌دهد.

جمیل خیر بهارم با اشاره به اینکه برپایی مسابقات مشوق مهمی در مشارکت نسل جوان در فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود، اظهار کرد: در همین راستا به منظور تربیت نسلی قرآنی به صورت خودجوش و نیز سازمانی به تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور همت گماشتیم که حاصل آن پرورش ۵۹۴۲ حافظ قرآن ظرف یک سال گذشته میلادی بوده است.
 
وزیر امور دینی مالزی افزود: بسیاری از مدارس از سطح متوسطه تا دانشگاه نیز به تربیت حافظان قرآن اهتمام دارند چرا که دولت مالزی مایل است نسلی قرآنی را به جامعه تحویل دهد.

سیدمصطفی حسینی، نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها چهارشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه بر سکوی تلاوت حاضر شده و قرائت خود را در معرض قضاوت داوران قرار خواهد داد.
 
در مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی كه تا شنبه آينده، 18 اردیبهشت ادامه می‌يابد؛ 7 كشور استراليا، هلند، هنگ كنگ، بلژيك، اسپانيا، انگلستان و سوئد برای نخستين‌بار شركت كرده‌اند.
 
16 داور از كشورهای مصر، عربستان سعودی، قطر، لبنان، اردن، اندونزي، برونئی، تايلند و مالزی اين مسابقات بين‌المللی را داوری می‌كنند تا قاريان برتر را انتخاب كنند.

گزارش تصویری مراسم افتتاحیه مسابقات مالزی را اینجا ببینید!


مطالب مرتبط
captcha