آغاز ثبت‌ نام دومین دوره طرح ملی رحله از 15 اردیبهشت
کد خبر: 3494179
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

آغاز ثبت‌ نام دومین دوره طرح ملی رحله از 15 اردیبهشت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ثبت‌ نام دومین دوره طرح ملی رحله از 15 اردیبهشت‌ماه در پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: ثبت نام در دومین دوره طرح ملی رحله از 15 اردیبهشت‌ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی این مؤسسه به نشانی http://www.beytolahzan.ir انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین جلسه و کارگاه آموزشی مدیران و اساتید و مربیان این طرح نیز 13 تا 15 خردادماه به منظور تبیین این طرح و نحوه اجرایی آن و فرآیند آن برگزار می‌شود.
شاهسونی با اشاره به اینکه 28 نقطه از سراسر کشور به‌عنوان مجریان برگزار کننده این طرح تا این لحظه معین شده‌اند، عنوان کرد: از جمله این مکان‌ها در خوزستان، خراسان رضوی، تهران، فارس، سمنان، کرمان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خرم آباد، لرستان، همدان، یزد، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی تصریح کرد: شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت‌کننده در این طرح دارا بودن حداقل 14 و حداکثر 22 سال، مجرد بودن و تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن است.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه طی این طرح چهار جزء از قرآن از اجزاء 21 تا آخر قرآن حفظ می‌شود، عنوان کرد: در بازه زمانی 55 روزه از 18 تیرماه تا هفتم شهریورماه این طرح اجرای می‌شود. همچنین افرادی که بر روخوانی و روان‌خوانی تسلط ندارند می‌توانند پس از حضور در این طرح و گذراندن این دوره دو جزء از قرآن را حفظ کنند.
شاهسونی با تأکید بر اینکه 10 یا 11 شهریورماه مراسم تجلیل از شرکت‌کنندگان و اختتایه این طرح انجام می‌شود، اظهار کرد: البته این طرح طی شش سال گذشته به صورت درون شعبه‌ای انجام شد و امسال برای دومین سال است که به صورت ملی انجام می‌گیرد.
captcha