رقابت دانشجویان ۳۸ دانشگاه در سی‌ و یکمین جشنواره منطقه‌ای قرآن دانشجویی در سبزوار
کد خبر: 3494260
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

رقابت دانشجویان ۳۸ دانشگاه در سی‌ و یکمین جشنواره منطقه‌ای قرآن دانشجویی در سبزوار

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با ایام ماه رجب رقابت دانشجویان ۳۸ دانشگاه کشوری در سی‌ و یکمین جشنواره منطقه‌ای قران و عترت دانشجویی در سبزوار از صبح امروز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی سی ‌و یکمین جشنواره منطقه‌ای قران‌وعترت دانشجویان کشوری در دانشگاه حکیم سبزواری از صبح امروز دوشنبه 13 اردیبهشت با رقابت بیش از ۱۴۰ دانشجو از ۳۸ دانشگاه استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان در دو بخش خواهران و برادران با مسابقه در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق آغاز شد.
حجت‌الاسلام رضا کشاورز، دبیر این جشنواره قرآنی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز در محفلی نورانی و معنوی گرد هم آمده‌ایم تا راه را برای تحقق اهداف راستین قرآن در زندگی جوانان هموار کنیم.
وی با ابراز اینکه بی‌شک جمع فرهیختگان دانشگاهی عجین شده با معارف قرآنی، از نیکوترین محافلی است که می‌تواند پیوند علم و دانش عالمان علوم را با دین و معارف قرآنی برقرار کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه باید فرصت را مغتنم شمرد و با تلاش و همت مضاعف در مسیر بازشناسی و تعمیق معارف قرآنی و بازگشت به قرآن حرکت کرد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی که هر سال با استقبال روزافزون جامعه دانشگاهی و دانشجویان رنگ و بویی تازه می‌گیرد و فضای دانشگاه را از نور وحی سرشار می‌کند، فرصتی خجسته برای چشیدن حلاوت آیات قرآنی و نزدیکی به آستان قرب حضرت دوست است.
یادآور می‌شود، سی و یکمین جشنواره منطقه ای قرآن و عترت دانشگاه های کشور از ۱۲ اردیبهشت در دو بخش خواهران و برادران از مناطق 2 و 9 در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق با شرکت دانشجویان  ۳۸ دانشگاه از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان  در دانشگاه حکیم سبزواری تا 14 اردیبهشت با برگزاری اختتامیه این جشنواره در این روز ادامه دارد.
captcha