توسعه حوزه علمیه مشهد در حقیقت خدمت به امام رضا (ع) است
کد خبر: 3494293
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
آیت‌الله یزدی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی:

توسعه حوزه علمیه مشهد در حقیقت خدمت به امام رضا (ع) است

گروه اندیشه: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: حوزه علمیه مشهد از بزرگترین حوزه‌ها است باید هرچه بیشتر به توسعه این حوزه اقدام کرد و سعی کنیم از توان فرهنگی حوزویان در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تسنیم نوشت: آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: آیت‌الله واعظ‌طبسی خدمات شایانی به توسعه این آستان انجام دادند؛ اما هر کسی ایده‌ها و طرح‌های خاص خود را دارد که امیدواریم شما در ایده‌های خود موفق باشید.
وی با بیان اینکه مشهد بارگاه امام رضا(ع) پایتخت فرهنگی کشور است و زائران بسیاری به سوی مشهد داریم، افزود: حضرت معصومه(س) برای دیدار با برادر شریف خود در حرکت به سوی مشهد در ساوه بیمار و در قم با تمام احترامی که مردم قم به آن حضرت داشتند رحلت کردند و بسیاری از امامزادگان ما نیز به واسطه حضور امام رضا (ع) به حضرت معصومه (س) به ایران سفر کردند و بسیاری از آنان در حالت خفقان وارد ایران شدند و در ایران شهید شدند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مشهد پایتخت معنوی ما است و خدمت به این بارگاه خدمت به نظام اسلامی است.
وی افزود: در روایات ما تاکید فراوانی به زیارت ائمه اطهار (ع) شده و مردم ما شیفته زیارت امام رضا (ع) هستند و کسانی که نمی‌توانند به زیارت بیایند مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات سبب آن شده است.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با ذکر این مطلب که حوزه علمیه مشهد از بزرگ‌ترین حوزه‌ها است تاکید کرد: باید هر چه بیشتر به توسعه این حوزه اقدام کرد و سعی کنیم از توان فرهنگی حوزویان در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کنیم و طلاب با خیالی آسوده در مأموریت خود مشغول شوند، هرچه در این زمینه خدمت کنیم در حقیقت به امام رضا (ع) خدمت کرده‌ایم.
آیت‌‌الله یزدی بیان کرد: با توجه به این که زائران زیادی از داخل و خارج کشور به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، باید بدانیم خدمت به آنها خدمت به نظام اسلامی است؛ زیرا باید با خاطره خوبی از خدمت رسانی به کشورهای خود بازگردند و این مسائل سبب مجد نظام اسلامی و حکومت منطبق بر ولایت فقیه است.
وی بیان کرد: از مسائل بسیار مهم درباره مشهد، پرداختن به حاشیه این شهر است؛ زیرا برخی گروه‌های انحرافی سعی در فعال‌کردن فعالیت خود در این مناطق هستند که باید این مسائل را جدی گرفت و برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها برنامه‌های کاربردی ارائه داد، نباید در مشهد افکار انحرافی ترویج شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مشهد، تنها حرم و اطراف حرم نیست، بلکه باید به همه بخش‌های آن توجه کرد.
وی افزود: هرچه در زمینه مسائل فرهنگی بیشتر تلاش شود، تأثیر آن را در کل کشور خواهیم دید که در این زمینه باید با توجه به فعالیت‌های اعتقادی در مقابل شیوع افکار منفی و شبهات بایستیم و به آنها پاسخ دهیم.
وی در ادامه با اشاره به خطبه امام جواد (ع) گفت: حاکمیت اسلامی، همان چیزی است که ائمه (ع) خواستند و نباید این مطلب را به مردم آموزش دهیم که این نظام اسلامی همان چیزی است که اهل بیت(ع) در دوران غیبت می‌خواستند، پس باید برای تعالی آن کوشش کنیم.
آیت‌الله یزدی با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه علمیه قم و مشهد بیان کرد: خدمات فرهنگی و تثبیت حضور زائران از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.
captcha