یادی از شهید منا در سالن مسابقات قرآن مالزی + عکس
کد خبر: 3494303
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

یادی از شهید منا در سالن مسابقات قرآن مالزی + عکس

گروه بین‌الملل: مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در افتتاحیه این رقابت‌ها ویژه‌نامه‌ای درباره نفرات برتر دوره گذشته این رقابت‌ها از جمله شهید محسن حاجی حسنی کارگر در بین حاضران توزیع کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مالزی، مسئولان برگزاری پنجاه‌وهشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در افتتاحیه این رقابت‌ها ویژه‌نامه‌ای به دو زبان عربی و انگلیسی از نفرات برتر دوره گذشته مسابقات از جمله شهید محسن حاجی حسنی کارگر، حائز مقام نخست رشته قرائت این رویداد قرآنی در بین حاضران توزیع کردند.

تصویری از شهید حاجی حسنی، زینت‌بخش این ویژه‌نامه بود.
 
در این ویژه‌نامه که با عنوان «شب اختتامیه پنجاه‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال 2015» در بین حاضران توزیع شد، آمده است:
 
«شب اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور 82 شرکت‌کننده زن و مرد برگزار شد.
 مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر 30 ساله از ایران موفق شد با امتیاز 91/75 درصد رتبه نخست این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند.
وی در حادثه منا در موسم حج سال 2015 دار فانی را وداع گفت.
رتبه نخست بانوان این دوره از رقابت‌ها را أسرینا أسریل بویونج، 36 ساله از اندونزی با امتیاز 91/55 درصد از آن خود کرد.
این دو نفر لوح تقدیر مسابقات و جایزه نقدی به مبلغ 40 هزار رینگیت(واحد پول مالزی) و شمش طلا به ارزش 70 هزار رینگیت دریافت کردند.
اما در بخش حفظ عبدالعزیز عبدالله علی الحمری 26 ساله از قطر با امتیاز 97/63 درصد مقام نخست را کسب کرد و در بخش بانوان این رشته فریحه بنت ذوالکفل 21 ساله از مالزی با امتیاز 89/50 درصد اول شد. وی دانشجوی دارالقرآن وابسته به اداره امور اسلامی مالزی(جاکیم) بود.
این دو نیز لوح تقدیر رقابت‌ها و جایزه نقدی به مبلغ 20 هزار رینگیت مالزی و شمش به قیمت 20 هزار رینگیت دریافت کردند.
امید است که این موفقیتی که برترین‌های سال گذشته رقابت‌ها کسب کردند انگیزه‌ای قوی برای افزایش میل و رغبت جامعه مالزی به تقویت سطح تلاوت و حفظ و انگیزه‌ای معنوی برای انس بیشتر با قرآن و عمل به آموزه‌های کلام وحی به عنوان کلید هر موفقیتی باشد.»

یادی از شهید منا در سالن مسابقات قرآن مالزی + عکس
 
یادی از شهید منا در سالن مسابقات قرآن مالزی + عکس
مطالب مرتبط
captcha