سند راهبردی دانشگاه اسدآباد در راستای ایجاد یک دانشگاه کارآفرین است
کد خبر: 3494324
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

سند راهبردی دانشگاه اسدآباد در راستای ایجاد یک دانشگاه کارآفرین است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی عنوان کرد: سند راهبردی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با همت و کمک اساتید و اعضای هیئت علمی در راستای توسعه هدفمند و ایجاد یک دانشگاه کارآفرین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، فرامرز میرزایی، رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی دوشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد ، اظهار کرد: سند راهبردی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با همت و کمک اساتید و اعضای هیئت علمی در راستای توسعه هدفمند و ایجاد یک دانشگاه کارآفرین است.
وی افزود: اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه اساس توسعه دانشگاه هستندبر این اساس اهداف و سند راهبردی خود را در دانشگاه سیدجمال پیش خواهیم برد، این دانشگاه به عنوان فرصتی ارزنده برای شهرستان بوده که موجبات امید والا را برای منطقه ایجاد کرده است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود این دانشگاه جایگاه خود را به نحو شایسته‌ای به ظهور رساند.
میرزایی ادامه داد: در این راستا علاوه بر ایجاد امنیت، سلامت و آموزش که از وظایف دولت است، عزم راسخ مردم، خیرین و مسئولان نیز نیاز خواهد بود، در مقایسه با دانشگاه‌های آموزش علمی کشورهای توسعه‌یافته، دانشگاه‌های آموزش عالی ایران از پایین‌ترین بودجه برخودار هستند اما بازدهی آموزش عالی ما بیش از دیگر کشورها است.
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی بیان کرد: در حال حاضر بودجه دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تنها به اندازه خرید یک آپارتمان متوسط در شهر تهران بوده و این در حالیست که هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه نوپا در حال تحصیل هستند، اگر قرار است یک آموزش عالی توانمند داشته باشیم باید ما نیز همان نگاه که دیگر کشورهای توسعه‌یافته به آموزش عالی دارند را داشته باشیم.
وی عنوان کرد: اگر اقدام به این کار کردیم و توانستیم کمبودها را برطرف کنیم، گام بزرگی برای ایجاد یک دانشگاه کارآفرین که محصول آن بتواند مشکلات جامعه را به نحو احسن برطرف کند، برداشته‌ایم، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور در تمام نظام آموزش عالی دنیا همواره مطلوب و مورد توجه بوده‌اند.
میرزایی با اشاره به بودجه کم دانشگاه‌های آموزش عالی کشور گفت: این نکته باید به عنوان هدف در نظام بودجه کشور، استان و شهرستان مورد توجه قرار گیرد. یک دانشگاه خوب نظام آموزشی همواره باید محصول توانمند وارد جامعه کند.
وی تربیت، داشتن خلق‌وخوی صحیح، خلاقیت و دانش را از اصول اساسی و بنیادی در نظام آموزشی برشمرد و گفت: خلاقیت، تربیت و توانمندسازی یک نیرو باید توسط دانشگاه‌ها انجام شود تا بتواند با ورود به جامعه برای خود کار ایجاد کند، این توانمندی باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و دانشگاه‌ها کارآفرین بوده و در مسیر توسعه حرکت کنند.
captcha