وظیفه امت اسلامی مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکاست
کد خبر: 3495528
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
امام‌جمعه سرخرود:

وظیفه امت اسلامی مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکاست

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی آملی، 17 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه سرخرود، گفت: وظیفه امت اسلامی مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکاست، ما باید به این باور برسیم که سرعت دستاوردهای انقلاب اسلامی به مراتب از سرعت انقلاب فرانسه بالاتر است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی آملی، امام جمعه سرخرود، 17 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: ما باید در زندگی خویش به امام علی(ع) و اولاد آن حضرت تمسک بجوییم و ائمه معصومین(ع) را الگوی زندگی خویش قرار دهیم تا سعادتمند و رستگار شویم.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند قرآن را از اهل‌بیت(ع) جدا کند چراکه اهل‌بیت(ع) با قرآن آمدند و با قرآن هم رفتند، افزود: قرآن منهای عترت یعنی قرآن بدون قرآن؛ قرآن کریم و عترت همواره با هم هستند و انسانی که زمینی باشد نمی‌تواند موضوعی از قرآن کریم را درک کند، طبق معارف شیعه انسان یک مبدأ(ذات اقدس الهی) و یک مقصد(معاد و قیامت) دارد که همه می‌دانند اما آنچه را نمی‌دانند این است که حضرت علی و اولاد علی(ع) صراط مستقیم هستند و اگر جامعه‌ای راه را ندانست قهراً ارتباطش از مبدأ به مقصد قطع می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌آملی ادامه داد: در زیارت‌های ائمه اطهار(ع) به‌ویژه وجود مبارک امیرمؤمنان حضرت علی(ع) آمده است «انتم الصراط الاقوم» یعنی بهترین راه و راه مستقیم شما هستید؛ این امام با آن قدرت نه تنها به مسلمانان کمک می‌کرد بلکه به فکر کافران نیز بود و حاضر نبود که یک کافر در شهر یا کشور اسلامی گرسنه بماند؛ تمام ائمه اطهار(ع) این ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی را دارا هستند.

امام‌جمعه سرخرود با اشاره به اینکه اسلام، ایران و شیعه‌هراسی، سیاست قطعی امروز آمریکاست، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که وظیفه امت اسلامی مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکاست، ما باید به این باور برسیم که سرعت دستاوردهای انقلاب اسلامی به مراتب از سرعت انقلاب فرانسه بالاتر است و از نهضت رنسانس دستاوردهای آن پرشتاب‌تر است؛ بنابراین دشمن با تجربه ما، دشمنی وسیع‌تری دارد و خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بنای نظام مدنی براساس اسلام است و سه تا پایه دارد؛ پایه اول این است که اسلام دین سرزنده‌ای است، مندرس نیست، حلال و حرامی که در حدود اسلامی وجود دارد تا روز قیامت حلال و حرام است یعنی همه باید با این عقلانیت آن را تنظیم کنند اسلام دین جامعی است حب و بغض هم باید بر مداری کاملاً عمومی باشد.

خطیب جمعه سرخرود با اشاره به اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ملتی که دست و جیب‌شان پر باشد و زندگی‌شان با انواع و اقسام بدهکاری‌ها همراه نباشد؛ ملتی که دستش خالی باشد نمی‌تواند مقاومت کند و اهل تملق می‌شود.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی ما بصیرت داشته و حق و باطل را بشناسیم و در منش‌مان، حق دیگران را رعایت کنیم یعنی عاقلانه زندگی کنیم. جامعه‌ای که عاقلانه زندگی می‌کند ستون مستحکمی دارد، قرآن و سنت می‌فرمایند که مصرف باید به انداره نیاز باشد، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل یعنی همه به اندازه نیاز داشته باشند.

وی با اشاره به کلام حضرت امیر(ع)، عنوان کرد: مال و ثروت و تولید آن خیر و نیکوست، اگر می‌خواهید ثروتی به روش انسانی استفاده کنید به خصوصیات انسانی آن توجه بیشتری کنید، اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل در قرآن یعنی اینکه دنیا را آباد کنید ولی خود را فدای دنیا نکنید. هر نوع پولدار شدن ارزشی نیست انتهای مسابقه بر سر ثروت و قدرت جهنم است، اقتصاد مقاومتی این نیست که سرمایه‌دار فقط رشد کند، بلکه بخش میانی مردم که می‌خواهند کار اقتصادی کنند باید امکانات در اختیارشان قرار داد.

خطیب جمعه سرخرود عواملی همچون تکیه بر مردم، مقاوم بودن اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان، کاهش وابستگی به نفت و تبیین دانشگاهی و آکادمیک را از الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی

captcha