تغییر کاربری اراضی اطراف مزار آقا نجفی قوچانی برخلاف توافقات انجام شده است
کد خبر: 3495717
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

تغییر کاربری اراضی اطراف مزار آقا نجفی قوچانی برخلاف توافقات انجام شده است

گروه اجتماعی: مدیر اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: تغییر کاربری اراضی اطراف مزار آقا نجفی قوچانی برخلاف توافقات انجام شده است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام حبیب فداکار اظهار داشت: آقا نجفی قوچانی از جمله علمای سرشناس و مفاخر این شهرستان است که متاسفانه در سالیان اخیر به رغم ارادت زیاد مردم شهرستان مورد بی توجهی قرار گرفته شده است.
فداکار با تائید کوتاهی اداره اوقاف و مسئولان این شهرستان در برپایی مراسم یادبود این عالم فرزانه بیان داشت:  اداره اوقاف در زمینه مزار آقا نجفی قوچانی هیچ گونه موقوفه و منبع در آمدی ندارد ضمن اینکه هیئت امنای این مکان و دیگر مسئولان فرهنگی شهرستان هیچ گونه طرح و حمایتی در این زمینه گرامیداشت مقام آقا نجفی قوچانی نداشته‌اند که این بی توجهی جای بسی تاسف و تامل  دارد.
وی با اشاره به تغییر کاربری و  صدور پروانه ساخت و ساز توسط شهرداری در اطراف این مکان گفت: براساس توافقات موجود در بین مسئولان شهرستان اراضی اطراف مزار آقا نجفی تغییر کاربری فرهنگی داشته و صدور پروانه ساخت و ساز در اطراف آن برخلاف توافقات انجام شده در طرح توسعه مزار آقا نجفی قوچانی است.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه قوچان تصریح کرد: در حال حاضر با آن که مزار این عالم روحانی به قطب قرآنی شهرستان تبدیل شده و فعالیت‌های قرآنی خوبی در این مکان برگزار می‌شود اما اداره اوقاف در پرداخت قبوض مصرفی آن دچار مشکل شده است.
وی بیان داشت: در سال گذشته حدود 4 میلیون تومان اعتبار از استان برای این مکان جذب شده بود که صرف پرداخت حقوق خادم و پرداخت قبوض برق و گاز آن شد و سایر امتیازات این مکان به دلیل بدهی قطع است.
فداکار با اشاره به لزوم توجه بیشتر مردم و مسئولان به این مکان  افزود: متاسفانه وضعیت موجود در شان و جایگاه این عالم دینی نیست و تغییر وضعیت موجود مزار آقا نجفی قوچانی در گرو کمک مردم و خیرین و پیگیری مسئولان در جذب اعتبارات دولتی است.
captcha