بازنشر یک گزارش تصویری از مرحوم آیت‌الله طاهری شیرازی
کد خبر: 3497709
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

بازنشر یک گزارش تصویری از مرحوم آیت‌الله طاهری شیرازی

کانون خبرنگاران نبأ: آیت‌الله طاهری شیرازی، از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی بروجردی شامگاه جمعه 24 اردیبهشت‌ماه پس از چند روز کما، به ملکوت اعلی پیوست.

 آیت‌الله سید نور‌الدین طاهری شیرازی فرزند مرحوم آیت‌الله سید محمد جعفر و نوه مرحوم آیت‌الله سید محمد طاهر مجاهد از بزرگان و علمای شیراز است. سید نور‌الدین متولد ۱۷ تیرماه سال ۱۳۰۲ شمسی در سن دو سالگی همراه پدر، مادر و برادرش به نجف اشرف رفت که در همان زمان مادر خود را از دست می‌دهد از این رو پدرش او را به همراه برادرش به شیراز می‌فرستد و خود نیز به محض تمام شدن تحصیلاتش به شیراز می‌آید.
 سید نورالدین هنوز به سن ۶ سالگی نرسیده بود که او را برای آموزش قرآن به مکتبخانه می‌فرستند. همچنین وی برای تحصیل علم به دبستان نمازی شیراز رفت و از کلاس اول تا کلاس ششم را در آن مدرسه درس خواند و بعد برای فراگیری دوره دبیرستان به مدرسه‌ای به نام سلطانی رفت که در ابتدا خانه مشیر‌الملک از وزرای سابق و بعدها برای دانش‌آموزان وقف شد.
کلاس هفتم و هشتم و نهم را به پایان رساند. در آن زمان غیر از دانشگاه، یک دانشسرای مقدماتی نیز وجود داشت که مدت تحصیل در آن، بیش از دو سال نبود. سید نورالدین در این دوره نیز شرکت کرد و حدودا ۱۶ سال داشت که درس طلبگی را در شیراز شروع می‌کند و همراه پسرخاله‌اش آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، زیر نظر آیت‌الله محمدعلی موحد به گذراندن دروس حوزوی مشغول می‌شود.
سید نور‌الدین طاهری شیرازی در سال ۱۳۲۳ وارد حوزه علمیه قم شد و برای خواندن «کفایه‌ الاصول» درس آیت‌الله مرعشی نجفی را برگزید و همچنین درس رسائل را زیر نظر مرحوم استاد محقق داماد از اساتید طراز اول حوزه علمیه قم گذراند و در سال ۱۳۲۴ که آیت‌الله بروجردی از بروجرد به قم آمد در کلاس درس ایشان حضور یافت و ۱۶ سال توفیق شاگردی بزرگترین مرجع تقلید وقت را به دست آورد. آیت‌الله سید نورالدین طاهری شیرازی، از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی بروجردی شامگاه جمعه 24 اردیبهشت‌ماه به ملکوت اعلی پیوست؛ روحش شاد و یادش گرامی.





captcha