کسب رتبه چهارم دانشگاه یاسوج در جشنواره ملی حرکت/ شرکت پنج هزار دانشجو
کد خبر: 3498053
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

کسب رتبه چهارم دانشگاه یاسوج در جشنواره ملی حرکت/ شرکت پنج هزار دانشجو

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج از کسب رتبه چهارم دانشگاه یاسوج در جشنواره ملی حرکت طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، فریبرز نیکدل، معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج روز گذشته، 25 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره دورن‌دانشگاهی حرکت در دانشگاه یاسوج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از کسب رتبه چهارم دانشگاه یاسوج در جشنواره ملی حرکت طی سال گذشته خبر داد.
وی با بیان اینکه این جشنواره برای ششمین سال در دانشگاه یاسوج برگزار شده، ارائه دستاوردهای انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج مهمترین هدف برگزاری جشنواره حرکت را معرفی و شناسایی دستاوردهای علمی دانشجویان به بیرون دانشگاه دانست و عنوان کرد: این جشنواره به منظور تقدیر و تشکر از فعالیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی دانشجویی و ایجاد شور، نشاط و وفاق علمی است.
نیکدل ابراز کرد: برپایی کارگاه، میزگرد، سخنرانی و کرسی آزاد اندیشی در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود، ضمن اینکه در جشنواره حرکت 27 انجمن علمی و 15 کانون فرهنگی دانشجویی با حضور بیش از پنج هزار دانشجو در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار اثر از دستاوردهای جشنواره حرکت دانشگاه یاسوج به ثبت رسیده است، بیان کرد: استقبال از این جشنواره رضایت‌بخش است.
معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج یادآور شد: در این دانشگاه 27 انجمن علمی و 15 کانون فرهنگی دانشجویی فعالیت می‌کنند.
بنا بر این گزارش، همچنین، محمودرضا رحیمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز با بیان اینکه جشنواره حرکت خودجوش و دانشجویی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، فناوری و پژوهشی است، اضافه کرد: وظیفه دانشگاه پرورش استعدادهای جوانان و توانمند کردن آنان برای حضور در جامعه است.
وی از فعالیت 42 انجمن علمی و کانون فرهنگی در دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: همچنین 15 نشریه دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می کنند، ضمن اینکه این تعداد نشریه نسبت به جمعیت دانشجویان مطلوب است.
رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد: تصمیم‌سازی، حل مشکلات جامعه از طریق ارتباط با مسئولان از وظایف دانشجویان است، ضمن اینکه دانشجویان باید تک بعدی حرکت نکنند و دانشگاه نیز از فعالیت‌های مختلف دانشجویان حمایت خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، همچنین، غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نباید در دانشگاه‌ها تنها مسائل و مباحث توری صرف مورد توجه قرار گیرد، بلکه باید علم و تئوری همراه با عمل و مهارت باشد.
وی ضمن انتقاد از مدرک گرایی در دانشگاه‌ها، افزود: نباید تنها در دانشگاه‌ها مدرک‌گرایی دیده شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی راحت‌تر در بازار کار بتوانند فعالیت داشته باشند.
زارعی ضمن تقدیر از برگزاری ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه یاسوج، بیان کرد: اینگونه جشنواره‌ها و فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها امیدآفرین است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خویش اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای استفاده بهینه از ظرفیت‌های نهفته برای توسعه کشور و گام برداشتن برای صادرات است.
captcha