عضویت 3 صاحب‌نظر در شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3498277
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

عضویت 3 صاحب‌نظر در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در آخرین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که روز گذشته و با حضور حداکثر اعضا برگزار شد، سه نفر از پیشکسوتان قرآنی کشورمان به عضویت این شورا درآمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی‌امین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، روزگذشته شنبه، 25 اردیبهشت‌ماه، با حضور رئیس شورا، وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر علوم و سایر اعضا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در مورد دیدار جمعی از مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه‌ تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار معظم‌له «هدایت فکری و دینی»، «هدایت سیاسی و بصیرت‌افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه‌ خدمات اجتماعی» را سه وظیفه‌ عمده‌ روحانیت برشمردند. همچنین ایشان بر «قرائت متدبرانه روزانه قرآن کریم» تأکید کردند.
در بخش دیگری از این جلسه دستور معوق جلسه قبل مبنی بر انتخاب سه نفر صاحب‌نظر امور قرآني پيشنهادي دستگاه‌ها و نهادها جهت عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دستور کار قرار گرفت و پس از رأی‌‌گیری، حجج اسلام  سعید بهمنی و محمد حاج ابوالقاسم با اکثریت آراء در دور نخست و عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی در دور دوم رأی گیری حائز بیشترین رأی و به عنوان سومین عضو حقیقی صاحب نظر امور قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شدند.  
در دستور نخست این جلسه پیش‌نویس سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت. پیش‌نویسی که مصوب جلسه 47 کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم، مورخ 27/10/94 بوده و برای بررسی و تصویب به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال شده بود.
این پیش نویس در جلسه قبل شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح و مقرر شد پس از دریافت نظرات دستگاه‌ها و صاحبنظران با رویکرد تلخیصی در جلسه بعدی شورای توسعه ارائه شود. از جمله اقداماتی که تا کنون برای این پیش نویس صورت گرفته است به شرح زیر آمده است.  
ارسال پیش‌نویس سند به دستگاه‌های عضو شورا و نیز 150 نفر از صاحبنظران و کارشناسان حوزه آموزش قرآن کریم و نظرخواهی از آنها، طرح پیش نویس سند در جلسه 69 مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دریافت نظرات و اصلاحات پیشنهادی دستگاه‌ها و کارشناسان حوزه آموزش عمومی قرآن کریم، تجمیع نظرات دریافتی در مورد پیش‌نویس در قالب 134 گزاره و بند پیشنهادی و تشکیل پنج جلسه کارشناسی بررسی و تجمیع نظرات و تدقیق پیشنهادات دریافتی.
در ادامه این جلسه پس از تصویب کلیات سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم، به بررسی جزئیات این پیش‌نویس پرداخته شد و اعضا نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را در مورد مفاد سند بیان کردند. در نهایت در این جلسه قسمت اهداف پیش نویس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
با توجه به پایان زمان جلسه مقرر گردید سایر بخش‌های سند نیز به همین روال تلخیص شود و در جلسه آینده شورا برای بررسی و تصویب ارائه شود.
همچنین مقرر شد در جلسه آتی شورا، بررسی و تصویب پیشنویس اساسنامه اتحاديه مؤسسات مردمي و تشكل‌هاي قرآن و عترت كشور و نیز وضعیت استقرار و فعال‌سازی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
captcha