لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
کد خبر: 3499102
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم

گروه فعالیت های قرآنی: مراسم اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)،‌ مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی تهران با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حامد ولی زاده، نماینده ایران در این دوره از مسابقات آغاز شد.
این مراسم با حضور سردار سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی و لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در ادامه این مراسم، مجتبی فردفانی، برگزیده رشته حفظ کل قرآن کریم آیاتی از سوره الرحمن را قرائت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امیر ناصحی نماینده فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری از دیگر چهره هایی بودند که در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی حضور یافتند.
لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، مدیر مرکز قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از برگزاری این دوره از مسابقات و برنامه های جانبی آن پرداخت.
وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات نمایندگانی از 75 کشور حضور داشتند، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با شور شکوه خاص در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

دبیر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی افزود: این مسابقات با یادبود قاریان مهاجر الی الله و با شعار «یک کتاب؛ یک امت» برگزار شد و افتخار داشت برای اولین با اهتمام سازمان بهزیستی و سازمان اوقاف و امور خیریه رشته حفظ کل قرآن کریم ویژه روشندلان را برگزار کند.

حسینی ادامه داد: مسابقات سی و سوم با مشارکت بیش از 20 نهاد فرهنگی، انقلاب و دولتی برگزار شد و قرآنیان، اساتید و چهره های قرآنی در آن مشارکت داشتند و هر روز معرفی و رونمایی از محصولات فاخر قرآنی، منشورات، آثار ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی را به دنبال داشت.

وی افزود: در کنار این مسابقات، هفتمین همایش بین المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی برای تجلیل از 20 بانوی برتر جهان اسلام در حوزه فعالیت قرآنی صورت گرفت و نیز فراخوان دهمین دوره همایش پژوهش های قرآن کریم و چهارمین جشنواره قصه های قرآنی صورت گرفت و نمایشگاهی بزرگ برای ارائه محصولات و خدمات قرآنی برقرار بود.

لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
در ادامه این مراسم، گروه هم آوایان اهل بیت(ع) یکی از گروه های شاخص همخوانی دینی جمهوری اسلامی ایران به اجرای برنامه پرداختند.

در بخش دیگری از مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خوش آمدگوی به مهمانان حاضر در مراسم اختتامیه سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، خطاب به شرکت کنندگان خارجی این مسابقات اظهار کرد: شما در چند روزی که در این مسابقات حضور داشتید امنیت و آرامش ایران را مشاهده کردید و این حقیقت را دیدید که تبلیغات استکبار جهادی در رابطه با اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی کذب محض است.
وی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم در سالن برگزاری مسابقات قرآن گفت: این مسئله نشان می دهتد که مسئولان، سازمان ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی باید یک اقدام جهادی و انقلابی در زمینه قرآن انجام دهند و اهتمام فوق العاده ای نسبت به این فعالیت ها داشته باشند.
لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
محمدی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: قرآن تنها آموزش و درس و بحث نیست، بلکه آنچه موجب سربلندی و سرافرازی می شود عمل کردن به قرآن است.
پس از سخنان نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، نمایندگان حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) پرچم و نگین متبرک به حرم مطهر را به حجت الاسلام والمسلمین محمدی تقدیم کردند.
گروه همخوانی حضرت ابوالفضل(ع) به اجرای برنامه پرداختند. هاشم روغنی، قاری و داور بین المللی کشورمان نیز آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.
در حاشیه برگزاری اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از پوستر چهارمین جشنواره قصه های قرآنی با شعار «قصه برای همه» رونمایی شد.
در این مراسم همچنین یاد و خاطره شهدای قرآنی گرامی داشته شد. بر این اساس یاد شهیدان عباس واعظی، حسین کربلایی، خسرو عبدالکریمی، محسن گلستانی، محسن مهرتبار، حسن کوهستانی، عبدالحمید ابونچی و سید مرتضی فرجی گرامی داشته شد.
تکریم شهدا یکی از برنامه های ویژه این دوره از مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بود که با توجه به بین المللی بودن آن جای شهدای جهان اسلام به ویژه شهدایی که اخیراً در منطقه خان طومان سوریه توسط تکفیری ها به شهادت رسیدند، خالی بود.
لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
بنابراین گزارش، مراسم معرفی برگزیدگان سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی با تجلیل از اعضای هیئت داوران آغاز شد و سپس نفرات برتر اولین دوره رشته حفظ کل قرآن ویژه روشندلان به شرح ذیل معرفی و تجلیل شدند:
لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
نفر اول: عبدالغفور جوهرچی نماینده ایران
نفر دوم: آهمت ساریکایا نماینده ترکیه
نفر سوم: صابر بن محمد نماینده تونس
سپس نفرات برتر رشته حفظ کل قرآن کریم به شرح ذیل معرفی و تجلیل شدند:
نفر اول: مجتبی فردفانی از ایران
نفر دوم: عبدالعزیز احمد از مصر
نفر سوم: محمدعلی عبدالله از استرالیا
نفر چهارم: خالد سنکری از ساحل عاج
نفر پنجم: محمد طاها حسن از نیجر
در پایان، نفرات برتر رشته قرائت معرفی شدند:
نفر اول: حامد ولیزاده از ایران
نفر دوم: محمد جاوید اکبری از افغانستان
نفر سوم: بحرالدین سعید از اندونزی
نفر چهارم: سیدعباس علی از آلمان
نفر پنجم: مصطفی علی از هلند
هنگام تجلیل از برترین های حفظ و قرائت، بخشی از تلاوت آنها در مرحله نهایی پخش شد.
لحظه به لحظه با اختتامیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
رجا ایوب، نماینده کشور تانزانیا در رشته قرائت نیز به عنوان برگزیده ویژه هیئت داوران حائز رتبه برتر صوت و لحن معرفی شد.
همچنین احمد دباغ، حافظ بین المللی قرآن کریم کشورمان نیز تجلیل شد.
به گفته مجری برنامه، هدایای نقدی این دوره از مسابقات از 600 میلیون ریال برای نفر اول تا 300 میلیون ریال برای نفر پنجم در نظر گرفته شده است.
سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 22 اردیبهشت ماه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و ۱۳۰
قاری و حافظ از حدود ۷۰ کشور جهان در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و امروز با قرائت بیانیه پایانی از سوی هیئت داوران و معرفی برگزیدگان این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.
اساتید و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات صبح فردا، 29 اردیبهشت ماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.
فیلم مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی
captcha