سهم نفر اول مسابقات قرآن جهان اسلام در رسانه‌ها
کد خبر: 3499356
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
رضا جوشقانی مطالبه کرد:

سهم نفر اول مسابقات قرآن جهان اسلام در رسانه‌ها

کانون خبرنگاران نبأ: یکی از قاریان برجسته کشور با بیان اینکه مسابقات قرآن ایران، بزرگ‌ترین مسابقه قرآن در جهان اسلام است؛ از عملکرد اصحاب رسانه به علت عدم پوشش مسابقات ایران از شبکه‌های مهم انتقاد کرد.

رضا جوشقانی، قاری ممتاز قرآن کریم، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به اظهار نظر درباره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران پرداخت و گفت: بهتر است مسابقات قرآن چندبار طی سال در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و ... برگزار شود، زیرا این رویداد برای متسابقانی که به مقام‌های خوب دست پیدا نکرده‌اند می‌تواند ایجاد انگیزه کند. اینکه یک قاری از مسابقات خارج شده و برای شرکت دوباره و دریافت مقام، باید یک سال صبر کند باعث افت کار او می‌شود، لذا اگر مسابقات رسمی بیشتر شود، تأثیر بیشتر و بهتری خواهد داشت.

محافل قرآنی از شبکه‌های ملی پخش شود

وی با ارائه پیشنهادی برای جذب عموم مردم به محافل قرآنی، بیان کرد: تنها اینکه محافل و مسابقات قرآن از شبکه قرآن پخش شود برای جذب عموم مردم به قرآن کافی نخواهد بود، چراکه شبکه قرآن را بخش خاصی از مردم جامعه مشاهده می‌کنند و اگر این محافل از دیگر شبکه‌های رسانه ملی هم پخش شود، باعث جذب مردم و جلب توجه آن‌ها به محافل و مسابقات قرآن خواهد شد.

جوشقانی در ادامه به بیان راهکارهای ایجاد انس مردم با قرآن پرداخت و اظهار کرد: مردم در کشورهای عربی هر روز با صدای تلاوت‌های عبدالباسط سراغ کارهایشان می‌روند و شروع به کار می‌کنند، اما در کشور ما مردم وقتی صدای قرآن را می‌شنوند یاد موقع اذان می‌افتند و یا فکر می‌کنند شاید کسی فوت کرده باشد! اگر محافل قرآنی را به ادارات و ارگان‌هایی که با مردم سروکار دارند، وارد کنیم مردم ما نیز بیشتر با قرآن مأنوس می‌شوند.

مقایسه مسابقات ایران با مسابقات مالزی

این قاری ممتاز کشور، مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران را با مسابقات قرآن کشور مالزی مقایسه کرد و گفت: مسابقات قرآن در کشور مالزی رسمی‌تر از مسابقات ما برگزار می‌شود، در مالزی پادشاه این کشور در مسابقات حضور پیدا می‌کند، البته در ایران نیز مقامات عالی کشوری برای بازدید از مسابقات حاضر می‌شوند اما هنوز جا برای کار بیشتر روی این مسابقات وجود دارد، در کشور مالزی مسابقات فقط در حوزه قرائت است و بانوان نیز در حضور آقایان، قرآن را قرائت می‌کنند، اما در جمهوری اسلامی ایران مسابقات هم در حوزه قرائت و هم در حوزه حفظ قرآن است، اکنون در جلسات و مسابقات قرآن اشخاص خاصی از مردم شرکت می‌کنند، به‌نظرم باید مردم عادی هم در این مسابقات حاضر باشند.

خاطره قرآنی

وی به یکی از خاطرات قرآنی خود در کشور مالزی اشاره کرد و با انتقاد از اصحاب رسانه ادامه داد: در کشور مالزی، مسابقات قرآن از طریق شبکه‌های مهم این کشور پخش می‌شود و مردم نیز به این مسابقات توجه ویژه‌ای دارند، وقتی در کشور مالزی برای شرکت در مسابقات حضور داشتم، در یکی از خیابان‌های این کشور، یکی از پلیس‌ها ما را دید و با ما سلام و احوال‌پرسی کرد، او ما را شناخته بود زیرا شب گذشته مسابقات قرآن را تماشا کرده بود، اما در کشور ما فقط فوتبالیست‌ها و هنرپیشه‌ها شناخته شده هستند و قاریان و حافظان ناشناخته باقی می‌مانند، حتی روزنامه‌ها از نفر اول مسابقات مهمی مانند مسابقات‌ بین‌المللی قرآن، نام نمی‌برند، اینکه نام ورزشکاران و هنرپیشه‌ها در صفحه اول روزنامه‌ها وجود دارد خوب است، اما از نفر اول در مسابقات جهان اسلام شاید چند خط نوشته شود.

مسابقات قرآن ایران، بزرگ‌ترین مسابقه قرآن در جهان اسلام 

جوشقانی یادآور شد: برخی افراد معتقدند کیفیت مسابقات قرآنی مالزی به‌خاطر قدمت آن، بیشتر از مسابقات قرآنی ایران بهتر است، لذا سازمان اوقاف نیز باید از کشورهای شرکت‌کننده درخواست فرستادن بهترین قاریان خود را داشته باشد، امسال مسابقات کیفیت خوبی نیز داشت، با این حال مسابقات قرآن ایران، بزرگ‌ترین مسابقه قرآن در جهان اسلام است.

*امیر صالحی

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
س ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۴:۵۰
0
0
سلام. بنظر بنده باید مسابقات قرآن اوقاف را آسیب شناسی کنیم تا سال بعد بهتر برگزار شود.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۴:۵۳
0
0
البته از حق نگذریم که مسابقات اوقاف امسال خیلی خوب برگزار شد
محمدعلی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۲۰:۲۶
0
1
خوب وقتی بازیگرارا برجسته می شن ...یعنی اینکه یک دختر نوجوون برای مثال از حجاب!! خانم بازیگر الگو می گیره و اون وقت وضع حجاب در مملکت شیعه میشه اینطور که می بینید...
captcha