عبدالباسط: تلاوت برخی قرای ایرانی برایم انگیزه‌ است
کد خبر: 3499362
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

عبدالباسط: تلاوت برخی قرای ایرانی برایم انگیزه‌ است

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی مصری با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف اسلامی اعم از ایران، مالزی، عربستان و غیره گفت: تمام این‌ها یک پیام دارند و آن هم تأکید بر کلمه توحید است و اینکه باید همه یک امت واحد باشیم.

محمود عبدالباسط، قاری بین‌المللی مصری در حاشیه حضورش در شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و گفت: تمام مسابقات قرآن کریم در کشورهای اسلامی اعم از مالزی، عربستان، امارات، جمهوری اسلامی و غیره همه یک پیام دارند و آن هم تأکید بر کلمه توحید است و اینکه باید همه یک امت واحد باشیم و هدف از برگزاری همه آن‌ها همین مسئله است.
این قاری بین‌المللی همچنین سطح مسابقات در ایران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تمام مسابقات کشورهای اسلامی در سطح عالی و با کیفیت خوبی برگزار می‌شوند.
عبدالباسط در ادامه با بیان اینکه تلاوت‌های قرای ایرانی در سطح بالای و عالی قرار دارد، گفت: اساتیدی چون حامد و حمید شاکرنژاد و عباسی دارای تلاوت‌های بسیار ارزنده و ستودنی هستند که برای من یک الگو و انگیزه  است.

لزوم توجه به معانی آیات در هنگام تلاوت

این قاری بین‌المللی مصری با تصریح اینکه همواره با دیدن بلندی به تلاوت‌های این قرا نگاه کرده‌ام، بر لزوم توجه به تلاوت‌های معنامحور تأکید کرد و افزود: من همواره بر معنی قرآن تأکید دارم و معتقدم به الفاظ و تفاسیر قرآن باید توجه شود به طوری که وقتی در یک جلسه و محفل قرآنی حضور پیدا می‌کنیم با آمادگی کامل ضمن تلاوت قرآن کریم به معنای آیات هم توجه داشته باشیم تا آن تلاوت برای مستمع تأثیر داشته باشد.
وی به تلاوت خود در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: محافل انس با قرآن در ایران بسیار با شکوه برگزار می‌شود،
وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی اجمالی خود پرداخت و گفت: من متولد 1978 میلادی هستم که در یکی از شهرهای همجوار با قاهره زندگی می‌کنم ضمن اینکه حافظ کل قرآن کریم هم هستم و از کارکنان اداره اوقاف مصر بوده و در دانشگاه این کشور قرآن تدریس می‌کنم.
عبدالباسط با بیان اینکه به‌صورت مستمر در شبکه‌های قرآنی مصر اعم از رادیویی و تلویزیونی تلاوت می‌کنم، گفت: از سن 7 سالگی آموزش و حفظ قرآن را آغاز کردم و در 10 سالگی حافظ کل قرآن کریم بودم.

در تلاوت از کسی تقلید نمی‌کنم

وی اظهار کرد: استادی که در تلاوت تأثیر بسیاری بر من گذاشت، عبدالجواد اتیه بود البته من در تلاوت از کسی تقلید نمی‌کنم و در واقع سبک تلاوت من اختصاص به خودم دارد.
این قاری بین‌المللی مصری با یادآوری اینکه تاکنون 3 بار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌ام، گفت: نخستین بار جهت شرکت در بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود که مقام دوم این دوره از مسابقات را به دست آوردم و پس از آن جهت تلاوت به شهر مقدس مشهد رفتم که می‌توانم بگویم بهترین تلاوتم را در سال‌های اخیر در شهر مشهد انجام داده‌ام و سومین بار هم جهت تلاوت همزمان با برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که هم‌اکنون به شهرهای مختلف ایران برای تلاوت سفر می‌کنم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۸:۳۶
0
0
ببخشيد ، ايكناخيلى كم ميذاره . اقاى فردفانى اولين مقام بين المللى رو براتون اورد ولى خبرى ازش منتشر نمى كنين . الان بايد صفحه اولتون همش خبرهاى اون باشه
captcha