«جهاد تبیینی» کاراترین ابزار برای تفکیک اسلام ناب از اسلام‌های جعلی است
کد خبر: 3499455
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
محمدرضا تویسرکانی:

«جهاد تبیینی» کاراترین ابزار برای تفکیک اسلام ناب از اسلام‌های جعلی است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج تأکید کرد: آن جهادی که امروز در برابر اسلام‌های ساختگی کاراتر است و در رأس قرار می‌گیرد جهاد تبیینی است که منجر به افزایش معرفت نسبت به اسلام حقیقی می‌شود و نقشه و برنامه دشمنان اسلام را در ساختن اسلام‌های بدلی افشا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار شرکت‌کنندگان در سی‌و‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، یکی از نیازهای مبرم دنیای اسلام را، فریب نخوردن در قبال وعده‌های قدرت‌ها و نهراسیدن از تهدیدهای آنها دانستند و افزودند: امروز مهم‌ترین وظیفه همه در امت اسلامی به‌ویژه علما، روشنفکران و تحصیل‌کردگان کشورهای اسلامی، مبارزه برای روشنگری و جهاد تبیینی درباره حقایق دنیای اسلام است.

ایشان، ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان را نتیجه گمراهی و فقدان روشنگری برشمردند و گفتند: باید از محافل قرآنی برای روشنگری، استفاده کرد و کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می‌آیند، باید ملت‌های خود را ارشاد و آگاه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش روشنگری و جهاد تبیینی در تغییر وضعیت امروز جهان اسلام گفت: یکی از شاخص‌های اصلی تفکیک اسلام ناب با اسلام‌های جعلی و ساخته شده توسط دستگاه استکبار جهانی مانند اسلام ارتجاعی، اسلام التقاطی، اسلام تکفیری و اسلام سکولار، بحث «جهاد» است که یک مسلمان به راحتی از طریق این شاخص، اسلام حقیقی را از اسلام غیر حقیقی تشخیص و تمییز دهد.

وی افزود: قرآن مجید جهاد را در آیات گوناگون به اشکال مختلف مطرح کرده است. جهاد از نگاه قرآن به معنای تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر در برابر دشمن است؛ در هر عرصه‌ای که دشمن به صحنه می‌آید، چه عرصه جنگ سخت چه جنگ نرم، باید با سلاح جهاد به مقابله با دشمن پرداخت.

تویسرکانی اظهار کرد: امروز عرصه جنگ نرم که بیشتر حوزه فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی را دربرمی‌گیرد و فضای مجازی که ابزار و ساز و کار اصلی آن است به یک میدان واقعی جنگ تبدیل شده است. به همین دلیل مقام معظم رهبری معتقدند علما، نخبگان و دانشمندان باید در صحنه این جنگ واقعی وارد شوند که لازمه حضور در این میدان برخورداری از یک روحیه جهادی است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان اینکه جهاد قرآنی اعم از قتال است، گفت: قتال جنگ با سلاح و کشتن و کشته شدن و یکی از ابعاد جهاد است ولی خود جهاد ابعاد مهم دیگری دارد که یکی از آنها جهاد تبیینی است.

وی تأکید کرد: در حقیقت آن جهادی که امروز در برابر اسلام‌های ساختگی کاراتر است ودر رأس قرار می‌گیرد جهاد تبیینی است که منجر به افزایش معرفت نسبت به اسلام حقیقی می‌شود و نقشه و برنامه دشمنان اسلام را در ساختن اسلام‌های بدلی افشا می‌کند. منبع جهاد تبیینی قرآن، اهل بیت(ع) و ولایت است که یک مجاهد فی سبیل‌الله با اتکا به این منابع می‌تواند وارد صحنه جهاد تبیینی شود و دست به روشنگری و تبیین حقایق دینی بزند.

تویسرکانی درباره تأثیر نوع نگاه به قرآن در پررنگ شدن بعد تبیینی جهاد گفت: با استناد به خود آیات قرآن می‌توان حضور قرآن را درهمه عرصه‌های زندگی تبیین کرد. جریانی می‌خواهد اسلام و قرآن را تنها به عرصه عبادت و مسائل شخصی خلاصه کند که این جریان اسلام حداقلی و سکولار است و هیچ نقشی برای دین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قائل نیست در حالی که قرآن مجید برای همه این عرصه‌ها آیات مخصوص خودش را دارد.

وی در پایان یادآور شد: روشنگری با استناد به آیات قرآن سبب می‌شود که مسلمانان به روشنی در ‌یابند که حضور دین تنها به عرصه مسائل فردی محدود نمی‌شود و همین مسئله به تقویت بعد تبیینی جهاد و خارج شدن قرآن از مهجوریت در میان امت اسلام می‌انجامد.

captcha