زکات از مهم‌ترین راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی است
کد خبر: 3499699
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
بذرافشان:

زکات از مهم‌ترین راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی است

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق عدالت اجتماعی را پرداخت زکات برشمرد و گفت: پرداخت این فریضه واجب الهی، در حقیقت پرداخت حقوق دیگران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان فارس، محمد بذرافشان در جلسه هم‌اندیشی زکات شهرستان اقلید و یادواره شهید امدادگر «آیت‌الله استواری» گفت: درخت دین شاخه‌های پرثمری از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر دارد که زکات هم یکی از این شاخه‌های پرثمر است.
وی با اشاره به آیات و روایاتی که درباره زکات آمده است، تصریح کرد: زکات در کنار نماز که به‌عنوان معیار سنجش  قبولی اعمال است، قرار دارد که این امر نشان‌دهنده اهمیت زکات است و همچنین زکات به‌عنوان یک سنت حسنه الهی باعث ایجاد توازن اقتصادی بین اقشار غنی و فقیر جامعه می‌شود.
بذرافشان با بیان اینکه در آیات و روایات پرداخت زکات در کنار نماز به‌عنوان معیار سنجش قبولی اعمال قرار می‌گیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین راههای تحقق عدالت اجتماعی پرداخت زکات است که پرداخت این فریضه واجب الهی پرداخت حقوق دیگران است و همچنین پرداخت زکات به عنوان یکی از سنت‌های حسنه الهی برای کاهش فاصله طبقاتی میان اغنیا و فقرا است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به برکات زکات اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 277 سوره بقره زکات را مایه آرامش دورنی فرد قرار داده است که با پرداخت زکات انسان به آرامش می‌رسد.
بذرافشان ادامه داد: مصونیت از عذاب دنیوی و اخروی، بهره‌مندی از مغفرت خداوند و تکفیر گناهان، جلب رحمت و عطوفت فراگیر الهی، عزت نفس و کرامت انسانی، پیشگیری از بخل و همچنین حسرت اهل محشر به زکات دهندگان از دیگر آثار و برکات زکات است.
وی با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، گفت: مبلغ پرداختی زکات در سال گذشته 21 میلیارد تومان بود که با توجه به پیشگامی و سخاوتمندی مردم متدین استان فارس در امر خیر این مبلغ می‌تواند افزایش داشته باشد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهادت هنر مردان خدا است، تأکید کرد: بر این باوریم که راه و یاد شهدا چراغ و مشعل هدایت برای کسانی است که می‌خواهند عزتمند و سعادتمند باشند
بذرافشان گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) افتخار دارد که برنامه‌های عملیاتی خود را با یاد و نام شهدا در خدمت محرومین آغاز کند چرا که روح ملکوتی شهدای والا مقام همواره در مددرسانی و امداد به ولی نعمتان و محرومان امدادگران این مجموعه مقدس را یاری می‌دهند.
وی اظهار امیدواری کرد: در راه و مسیر شهدای گرانقدر و مسیر ولایت بتوانیم عزتمندانه گام‌های موثر و مفیدی به لطف و عنایت خداوند بر داریم.
captcha