«جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ»؛ سنتی الهی برای امید به آینده/ سکوت در برابر تکفیر جایز نیست
کد خبر: 3499719
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
خطیب جمعه تهران عنوان کرد:

«جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ»؛ سنتی الهی برای امید به آینده/ سکوت در برابر تکفیر جایز نیست

گروه سیاسی: آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه در بازوی امام عصر(عج) آیه «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ...» نقش بسته گفت: این سنت الهی است که باطل نماند و حق باقی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، 31 اردیبهشت ماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به استفاده برخی از عصر غیبت گفت: در عصر مسیحیت و بازگشت حضرت مسیح(ع) کسانی بودند که مدعی شدند مسیح هستند؛ اینها مدعیان دروغین بودند.

وی افزود: در اسلام نیز درباره وجود اقدس حضرت ولی عصر(عج) مدعیان دروغینی در تاریخ بوده اند؛ هم در زمان بنی عباس این مدعیان وجود داشتند و هم در میان شیعیان که می خواستند انحراف ایجاد کنند؛ یکی از بدترین و زشت ترین فرقه هایی که در این زمینه تلاش می کرد، بهاییت بود که از سوی استعمار و استثمار ایجاد شد که ابتدا می خواستند مرکزشان را در فلسطین قرار دهند اما نتواستند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: بعد از اینکه نتوانستند بهاییان را در فلسطین قرار دهند، برای اینکه مزاحمتی برای مسلمانان ایجاد کنند، صهیونیست ها را در فلسطین قرار دادند که اسم یهود را با خود می کشیدند و زیر پوشش تورات بودند.

وی افزود: ریشه و اساس بهاییت در اسرائیل بود که اینها ابتدا می گفتند با امام زمان(عج) ارتباط داریم بعد مدعی شدند خود امام هستند؛ بعدها گفتند پیامبر هستند و حتی زنی آمد و سخنرانی کرد که گفت ما قرآن را برداشتیم و نسخ کردیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به برخورد سخت سران آمریکا در سال 1993 با فرقه ای که خود را منتظران حضرت عیسی معرفی می کردند، گفت: فرقه داوودیه می گفتند عیسی برمی گردد و ما منتظرش هستیم؛ برای همین به بالای تپه ها رفتند اما رئیس جمهور وقت آمریکا دستور داد همه را کشتند و گفتند آنها خودکشی کرده اند؛ حال می گویند مهد آزادی هستیم.

وی از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون الزام دولت به پیگیری غرامت از آمریکا تجلیل کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه آمریکا غرامت صدمات مادی و معنوی که به کشور ایران و ایرانیان زده را پرداخت کند و امیدواریم دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه باید مراقب دنیای استکبار بود، گفت: سیاست امریکا و همپیمانانش بر این است که ایران ستیزی و اسلام ستیزی را مطرح کنند و این کار را در دنیا با قدرت می خواهند انجام دهند؛‌ البته اینها کف روی آب هستند و از بین خواهند رفت و این همه سر و صدا خاموش خواهد شد اما باید ملت ها و مسلمان ها اتحاد و وحدت کلمه داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: بساطی که امریکا و همپیمانانش در کشورهای مختلف ایجاد کرده اند و جنایت می کنند و گروه های اراذل و اوباش تربیت و حمایت می کنند، نیاز به بیداری مسلمان ها دارد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه کشور ایران از یک بیداری و انسجام کامل برخودار است، گفت: بر اساس ایدئولوژی که در منطق تشیع است در عصر غیبت، ولایت فقیه رهبری جامعه را بر عهده دارد و امام راحل با همین نقطه بلند ولایت، توانستند انقلاب را پیروز کنند و امروز رهبری عزیز بر همین پایه و اساس است که این چنین ملت را با انسجام پیش می برند.

وی با تأکید بر اینکه جلوی تکفیر و داعش نباید سکوت کرد، گفت: سکوت غلط است؛ باید مسلمان ها قیام کنند و حاکمان پلید را عقب بزنند؛ جهان اسلام توجه کند که در دنیای امروز چه وظیفه ای دارد و چه راهی را باید برود.

بنابراین گزارش، آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان به امت اسلام و همه عدالت طلبان و حق جویان در جهان گفت: فردا شب که شب نیمه شعبان است طبق روایاتی که داریم شب قدر حساب می شود؛ البته در احادیث تصریح شده که به مرتبه شب قدری که نزول قرآن است، نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند در این شب بر خود لازم دانسته که اگر کسی در نیمه شعبان به درگاهش بنالد و سؤال کند، او را رد نکند مگر اینکه معصیتی را خواسته باشد.

وی در مورد مسئله امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: بحث ولادت، ولایت و غیبت آن حضرت بر اساس مشاهدات، توقیعات، مکاتبات و نیابت چهار نائب در 70 سال برای انسان یقین و قطع آور است؛ یکی از نکاتی که در ولادت آن حضرت مطرح شده، این است که وقتی ایشان به دنیا آمدند، بر بازوی راستشان آیه «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» نوشته شده بود.

آیت الله امامی کاشانی گفت: سنت الهی این است که باطل نماند و حق باقی است؛ این قانون خلقت است و اشاره به سنت الهی و قانون خدا و نظام خلقت دارد و جبری تاریخی است؛ البته این جبر تاریخی غیر از آن است که مارکسیسم می گوید؛ آنها مسئله اقتصادی را به دروغ مطرح می کنند اما مسئله ای که اینجا مطرح است جبر تاریخی است که سنت خداست که صدق و عدل خواهد آمد.

وی افزود: آیه ای که حضرت بر بازو دارند، برای امید است که دنیا امیدوار باشد و فکر نکند که جهان را این استثمار و استکبار بلعیده و دیگر آینده ای نیست و عدل و انصاف وجود ندارد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به طرح برخی شبهات در مورد ولادت و امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: برخی می گویند چرا حضرت در سال 255 متولد شد و چرا در این عصر به دنیا نیامد و اینکه بعد از گذشت 1182 سال از تولد ایشان، عمر طولانی ایشان را مطرح می کنند و می گویند این خلاف عقل است.

وی ادامه داد: این در حالی است که آزمایشگاه های جهان نشان داده اند که تمام سلامت و بیماری و عمر کوتاه و بلند به ژن انسان بر می گردد؛ ژن هایی که در سلول هستند به صورت رمزی نوشته شده اند و اگر علم بتواند بفهمد، در هر ژنی که در موجود زنده وجود دارد عمر و سلامتی را بفهمند اما علم عاجز است.

captcha