نصرت الهی مختص مومنان و جبهه توحید است
کد خبر: 3500133
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

نصرت الهی مختص مومنان و جبهه توحید است

گروه اجتماعی: رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با تاکید بر اینکه خداوند به هیچ کس وعده نصرت نداده مگر کسانی که در مسیر او حرکت می کنند، افزود: خداوند متعال دنیا را کریمانه در اختیار بشر قرار داده است حتی انسان های ناسپاس، معصیت کار و آنها که با خدا سر جنگ دارند از آن بهره مند می شوند، اما نصرت الهی براساس آیه 7 سوره مبارکه محمد(ص) مختص مومنان و جبهه توحید است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، شامگاه گذشته 1خرداد، در مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز، با اشاره به آیه 5 سوره قصص «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الوارثین/ما اراده داشتیم تا بر آنها که در این سرزمین مستضعف شده بودند منت نهیم و آنها را پیشوایان و وارثان روی زمین سازیم»، عنوان کرد: این آیه کریمه که در این ایام و همچنین در مجالس مرتبط با امام زمان(عج) خوانده می شود، از آیات ابتدایی سوره قصص است که از نظر زمانی در مقطعی نازل شد که مسلمانان تحت فشار و سختی فراوان قرار داشتند، دشمن مجتمع و زیاد و مسلمانان در اقلیت بودند و فشارها به حدی بود که طاقت را از جامعه اسلامی برده بود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره قصص طغیان و سرکشی و ظلم و فساد فرعون را بیان می کند و در این میان در آیه «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الوارثین» یک اصل و قاعده کلی را بیان کرده و می فرماید اراده ما این است که سرکوب شدگان و ستم دیدگان را پیروز کنیم. گویی خداوند متعال در این آیه کریمه به جامعه و امت اسلامی دلگرمی می دهد که اراده خداوند بر پیروزی مسلمانان می باشد و اراده بر این است که مستضعفان وارثان و مدیران زمین قرار گیرند.

شفیعی با بیان اینکه نصرت و پیروزی مستضعفان بشارتی برای بشریت در طول تاریخ است، گفت: در طول تاریخ ظالمان و گردنکشان و ظلم و گردنکشی بوده و هست اما اراده الهی بر این است که در نهایت پیروزی برای مستضعفان باشد. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که از این آیه و وعده الهی اینگونه برداشت نشود که ما مجاز هستیم زیر بار ظلم برویم. پذیرش ظلم در فرهنگ اسلامی کاملا مردود است، اگرچه در دوره ای ظلم فراوان و کار سخت می شود اما جامعه اسلامی با توجه داشتن به این نکته که خداوند نصرت می کند و اراده الهی پیروزی مستضعفان است در مقابل تمام فشارها مقاومت می کند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با تاکید بر اینکه خداوند به هیچ کس وعده نصرت نداده مگر کسانی که در مسیر او حرکت می کنند، افزود: خداوند متعال دنیا را کریمانه در اختیار بشر قرار داده است حتی انسان های ناسپاس، معصیت کار و آنها که با خدا سر جنگ دارند از آن بهره مند می شوند، اما نصرت الهی مختص مومنان و جبهه توحید است « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر خدا را يارى كنيد ياريتان مى‏كند و گامهايتان را استوار مى‏دارد(7/سوره محمد(ص)).

وی گفت: باید این وعده را باور داشت، باور به وعده های الهی وقار و آرامش به انسان می بخشد، در روز عاشورا در حالات سیدالشهدا(ع) هرگز اضطراب و التهاب گزارش نشده است، امام حسین(ع) آرامند چراکه به وعده های الهی باور دارد، حتی در وداع آخر که به حسب ظاهر و در چشم و نگاه هیچ نشانی از پیروزی نیست، حضرت از اهل حرم می خواهد که حلم و بردباری خود را از دست ندهند و با اطمینان و قطعیت از نصرت الهی وعده می دهد.

شفیعی با تاکید بر اینکه اراده الهی نصرت مستضعفان و این یک قاعده کلی است، ادامه داد: این وعده الهی در طول تاریخ قابل مشاهده است، پیروزی انقلاب اسلامی یک مصداق آن است، ما به برکت انقلاب اسلامی درک کردیم که می شود در برابر قدرت های بزرگ زورگو ایستاد و مقاومت کرد، ما در انقلاب اسلامی پیروزی خون بر شمشیر را دیدیم. امام خمینی(ره) پیامشان خطاب به مردم ایران در 12فروردین 58 را با آیه « وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛ و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان [مردم] گردانيم و ايشان را وارث [زمين] كنيم» آغاز می‌کنند، که نشان می دهد ایشان پیروزی انقلاب اسلامی را از مصادیق این آیه و قاعده الهی می دانند.

وی در پایان با بیان اینکه نمونه دیگر این نصرت الهی را در سال های جنگ تحمیلی و پیروزی رزمندگان اسلام با دست خالی در برابر دشمن مجهز و مسلح شاهد بودیم، تصریح کرد: باید به وعده‌های الهی ایمان بیاوریم و نصرت الهی را باور کنیم و بدانیم اگر خدا را نصرت کنیم خداوند ما را یاری خواهد کرد.

captcha