گردهمایی دانش‌آموزان ادیان مختلف برای شناخت اسلام در کالیفرنیا
کد خبر: 3500276
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

گردهمایی دانش‌آموزان ادیان مختلف برای شناخت اسلام در کالیفرنیا

گروه بین‌الملل: دانش‌آموزان دختر پیشاهنگ حوزه کالیفرنیای جنوبی و والدین آن‌ها دیروز، 2 خرداد، در مؤسسه اسلامی «اورنج کانتی» گردهم آمدند تا توسط همقطاران مسلمان خود با دین اسلام آشنا شوند.

انگلیسی/ گردهمایی دانش‌آموزان ادیان مختلف برای شناخت اسلام در کالیفرنیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ocregister»، «حنیفه سید»، دانش‌آموز 11 ساله مسلمان دیروز بدون اضطراب در مقابل جمعیت 150 نفری گردآمده در مؤسسه اسلامی «اورنج کانتی» در ایالت کالیفرنیا ایستاد و در مورد مسلمان بودن صحبت کرد.

حنیفه گفت: اسلام چیزی است که من در همه چیز به دنبال آن هستم حتی در آزمایش‌های علمی که انجام می‌دهیم و بسیار خوشحالم که فرصتی دارم تا اکنون در مورد آن با همه دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی سراسر کالیفرنیای جنوبی و والدینشان صحبت کنم.

وی افزود: تصورات نادرست زیادی در مورد اسلام وجود دارد، بسیار خوشحالم که فرصتی دارم تا در مورد آن صحبت کنم.

در این مراسم دختران پیشاهنگ مدارس لس‌آنجلس، سن دیه‌گو و سن‌برناردینوی کالیفرنیا نیز حضور داشتند.

امیره حجری، دانش‌آموز 11 ساله مسلمان نیز در این گردهمایی گفت: «لذت می‌برم که در مورد دینم به مردم آموزش دهم، زیرا تصورات نادرست زیادی وجود دارد».

وی در سخنان خود در مورد اشتراکات منشور اخلاقی گروه‌های پیشاهنگی مدارس و آموزه‌های قرآن کریم صحبت کرد و گفت: «صداقت، عدالت، مهربانی و ملاحظه داشتن، توصیه‌های مشترک آن‌ها است».

حجری گفت: «وقتی می‌بینم که مردم اسلام را دین خشونت یا دینی خطرناک می‌بینند تعجب می‌کنم، زیرا اسلام حقیقتاً دین صلح و عدالت است».

در این مراسم پیشاهنگان مسلمان، دانش‌آموزان پیشاهنگ پیرو دیگر ادیان را نیز با حجاب اسلامی آشنا کردند.

captcha