10 میلیون حافظ قرآن با شعار تربیت نمی‌شود
کد خبر: 3500859
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
فردفانی:

10 میلیون حافظ قرآن با شعار تربیت نمی‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: نفر اول رشته حفظ کل سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به خواسته رهبر معظم انقلاب که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است، تصریح کرد: می‌طلبد همه ارگان‌های کشور حتی غیر قرآنی‌ها و غیر دولتی‌ها برای تحقق این امر دست به دست یکدیگر دهند و تلاش کنند؛ چرا که 10 میلیون حافظ با شعار تربیت نمی‌شود.

مجتبی فردفانی، نفر اول رشته حفظ کل سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، خطاب به علاقه‌مندان قرآنی، گفت: عزیزان علاقه‌مند به قرآن تا آنجایی که می‌توانند در جلسات قرآن شرکت کنند، حتی اگر به خاطر مشغله کاری نمی‌توانند در جلسات حضور پیدا کنند از طریق امکانات موجود از صوت قرآن استفاده کنند.

راز موفقیتم دوستان قرآنی بود

وی بیان کرد: از جوانان می‌خواهم حضورشان را در فضای مجازی کم کنند تا زمان بیشتری برای مأنوس شدن با قرآن داشته باشند، نکته دیگری که به قرآنی شدن بیشتر جوانان کمک می‌کند داشتن دوستان خوب قرآنی است که دلیل موفقیت من نیز همین امر بود؛ من دوستان قاری و حافظ زیادی داشتم که همنشینی و الگو گرفتن از این عزیزان سبب پیروزی‌ام شد.

10 میلیون حافظ قرآن با شعار تربیت نمی‌شود

نفر اول رشته حفظ کل سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: خواسته مقام معظم رهبری که تربیت 10 میلیون حافظ است با شعار امسال(اقدام و عمل) متناسب است. باید توجه داشته باشیم که این حفاظ با شعار دادن تربیت نمی‌شوند بلکه می‌طلبد همه ارگان‌های کشور حتی غیر قرآنی‌ها و غیر دولتی‌ها برای تحقق این امر دست به دست یکدیگر دهند و تلاش کنند.

فردفانی اظهار کرد: من به عنوان فردی که نفر اول مسابقات شدم باید بدانم که اکنون وظیفه‌ام در برابر قرآن سنگین‌تر شده و پرورش شاگردان قرآنی بیشتری را باید در برنامه کاری خودم داشته باشم. اگر هر کس چه قرآنی و چه غیر قرآنی، چه دولتی و چه غیر دولتی در برابر این فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) کمی احساس مسئولیت کند و گوشه‌ای از کار را بگیرد حفاظ بیشتری می‌توانیم تربیت کنیم.

جو اجلاس سران برای قرائت سنگین بود

این حافظ قرآن گفت: بنده قبل از قرائت در مصلی ناراحت از این بودم که چرا امسال نیز مسابقات در سالن اجلاس برگزار نشد و خیلی دلم می‌خواست امسال که برای اولین بار در مسابقات شرکت می‌کنم در آنجا قرآن را می‌خواندم زیرا معتقد بودم که آنجا ابهت زیادی داشت، اما وقتی وارد مصلی شدم و با استقبال پرشور مردم و فضا روبه‌رو شدم دیدم که این مکان برای برگزاری برنامه‌های قرآن مناسب‌تر است.

وی ادامه داد: حتی دوستانی که در سال گذشته در سالن اجلاس قرآن تلاوت کردند می‌گفتند که آنجا جو سنگینی داشت و ما نتوانستیم به راحتی قرآن بخوانیم ولی در اینجا کسی را ندیدم که چنین نظری داشته باشد.

سطح کیفی حفظ امسال بهتر از سال‌های گذشته بود

فردفانی بیان کرد:‌ سطح کیفی مسابقات حفظ امسال خیلی بهتر و بالاتر از سال‌های گذشته بود، این تنها حرف من نیست بلکه تمام داوران و اساتید هم همین نظر را داشتند حتی در فینال هم مشخص بود که از بین آن هفت نفر، پنج نفرشان سطح بسیار بالایی داشتند و این بی‌سابقه بود.

زینب رحیمی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۲۳:۱۹
0
0
چندین باز که از افراد مختلف این تیتر را ایکنا و سایت های دیگر زدند یعنی ما مخاطبان ایکنا نمیدونیم که تربیت حافظان قرآن با شعار نمیشه بعد آقای فردفانی باید بگوید ؟ بعدش هم کجا موردی را که تیتر می کنند جز میان تیتز هم هست کاش از راز موفقیتش تیتر می کردید که گفت دوستان قرآنی عامل موفقیتم بودند
captcha