نظر داور افغانستانی در رابطه با عملکرد هم‌وطنش در مسابقات قرآن
کد خبر: 3500992
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

نظر داور افغانستانی در رابطه با عملکرد هم‌وطنش در مسابقات قرآن

کسب رتبه برتر قرآنی افغانستان بعد از 30 سال مسرت بخش است قاری برجسته و پیشکسوت قرآنی افغانستان، مسابقات قرآنی تهران را در سطح جهان بی‌نظیر و باعث آبرو و عزت برای جهان اسلام دانست و گفت: کسب رتبه برتر برای افغانستان بعد از 30 سال در این مسابقات مسرت بخش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: «عبدالشکور فلاح» از قاریان برجسته و پیشکسوت افغانستان که 30 سال پیش در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مقام دوم دست پیدا کرده بود از تکریم مهاجرین افغانستان در ایران تشکر کرد.
در این مسابقات فلاح از افغانستان، به عنوان داور حضور داشت و برای نخستین بار بود که یک داور از افغانستان در چنین سطحی مسابقات را داوری می‌کرد.
وی اظهار داشت: من به نمایندگی از افغانستان و به عنوان داور در این دوره از مسابقات حضور داشتم که برای من و همه مردم افغانستان جای مسرت است.
وی افزود: کسب مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را به جامعه افغانستان، قاریان این کشور و به خصوص به مردم هرات تبریک می‌گویم.
فلاح افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود به طوری که از 74 کشور جهان و 5 قاره در این مسابقات شرکت داشتند.
وی در مورد رشته‌های برگزار شده در این دوره از مسابقات گفت: شرکت کنندگان در رشته قرائت، حفظ کل و حافظ نابینا، قاریان افغانستان در این مسابقات شرکت کردند که در رشته قرائت افغانستان به مقام دوم دست پیدا کرد.
وی ادامه داد: خوشحالم که بعد از سال 1363 که بنده مقام دوم را در این مسابقات کسب کردم هم اکنون بعد از 30 سال «محمد جاوید اکبری» مجددا این مقام را به دست آورده است.
این قاری پیشکسوت افغانستانی افزود: باید از مردم شریف و نجیب ایران و شخص مقام معظم رهبری که در روز پایانی قاریان کشورهای مختلف را به حضور پذیرفتند تشکر کنم.
وی همچنین از مهمان نوازی و تکریم و احترامی که مسئولان اوقاف ایران نسبت به همه شرکت کنندگان به خصوص قاریان افغانستان داشتند، سپاسگزاری کرد.
فلاح تصریح کرد: این مسابقات اگر بی‌نظیر نباشد در سطح جهان کم نظیر و باعث آبرو و عزت جهان اسلام است.
سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران با برتری نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ و قرائت و با درخشش قاری افغانستانی «محمد جاوید اکبری» و کسب رتبه دوم به پایان رسید.
captcha