برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کرواسی در پاییز/ «ابوالقاسمی»؛ عضو هیئت داوری
کد خبر: 3501866
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
مهدی رضا به ایکنا خبر داد؛

برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کرواسی در پاییز/ «ابوالقاسمی»؛ عضو هیئت داوری

گروه بین‌الملل: سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی گفت: مهرماه سال جاری نخستین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن با حضور 45 کشور از جمله ایران در مرکز اسلامی زاگرب برگزار می‌شود.

برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کرواسی/ «ابوالقاسمی» در گروه داوران
مهدی رضا، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: این مسابقات از هشتم مهرماه سال جاری در مرکز اسلامی زاگرب افتتاح می‌شود و تا دهم مهر ادامه دارد.
وی افزود: این مسابقات در ادامه ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت یکصدمین سال به رسمیت‌یافتن اسلام در کرواسی برگزار می‌شود و دولت این کشور حامی رقابت‌ها است.
احمد ابوالقاسمی؛ از اعضای هیئت داوری
مهدی رضا تصریح کرد: احمد ابوالقاسمی، استاد قرآن و قاری ایرانی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوری در این مسابقات حضور می‌یابد و یک قاری و یک حافظ قرآن نیز بنا به درخواست مرکز اسلامی زاگرب به عنوان نمایندگان کشورمان به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در کرواسی با بیان این‌که روز نخست مسابقات ویژه مراسم افتتاحیه است، بیان کرد: نمایندگان 45 کشور جهان در این رقابت‌ها حضور می‌یابند و به مدت 2 روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.
بزرگترین رویداد قرآنی کرواسی
وی ادامه داد: این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی کرواسی است که امسال برای نخستین‌بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و این رقابت‌ها سال‌های گذشته به صورت منطقه‌ای و با حضور کشورهای منطقه بالکان برگزار می‌شد.
مهدی رضا در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به اهداف گرامیداشت یکصدمین سال رسمیت‌یافتن اسلام در کرواسی گفت: تقویت تعامل بین رهبران فرق و مذاهب اسلامی، معرفی کرواسی به عنوان کشوری فعال در حوزه همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان مذاهب اسلامی در کل اروپا و همچنین معرفی مسلمانان به عنوان انسان‌هایی میانه‌رو و طرفدار تسامح با دیگر ادیان از جمله این اهداف است.
برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کرواسی در پاییز/ «ابوالقاسمی»؛ عضو هیئت داوری
مهدی رضا؛ سرپرست رایزنی
تعامل رایزنی با مرکز اسلامی زاگرب
وی در ادامه تعامل رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی با مرکز اسلامی زاگرب را یادآور شد و گفت: رایزنی طی سال‌های گذشته تعامل خوبی با این مرکز داشته و در بسیاری از برنامه‌های آن از جمله سمینار اخیر «جایگاه اخلاق در جامعه کنونی» حضور یافته است.
مهدی رضا بیان کرد: اعزام امامان جماعت کرواسی همراه خانواده‌هایشان به ایران به منظور بازدید از مراکز پژوهشی کشورمان نیز مرداد‌ماه سال گذشته در همین راستا صورت گرفت.
سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در کرواسی در پایان تصریح کرد: امامان جماعت کرواسی با همکاری جامعة المصطفی(ص) العالمیه، رایزنی فرهنگی و مرکز اسلامی زاگرب به ایران اعزام شدند و در دوره‌ای آموزشی در شهر مقدس قم حضور یافتند.
captcha