حضور 35 درصدی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در جشنواره قرآنی/ راه‌اندازی شورای راهبری
کد خبر: 3501958
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
میرمعینی بیان کرد:

حضور 35 درصدی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در جشنواره قرآنی/ راه‌اندازی شورای راهبری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه با حضور 35 درصدی دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی اقدام به راه‌اندازی شورای راهبری قرآن و عترت کرده است.

کامران میرمعینی، معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان که روزهای گذشته در یزد برگزار شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان جشنواره‌ای با عنوان جشنواره فرهنگی دانشجومعلم‌ را برگزار می‌کند که سه بخش دارد و یکی از بخش‌های آن جشنواره قرآن و عترت است.
وی افزود: این جشنواره از آبان‌ماه سال گذشته با ابلاغ دستورالعمل و آئین‌نامه اجرایی به پردیس‌های سراسر کشور در مراحل مقدماتی و استانی کار خود را آغاز کرد و نهایتاً در روزهای گذشته مرحله کشوری جشنواره برگزار شد.
معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بر اساس آنچه که در سامانه اطلاعات جشنواره ثبت شده است حدود 22 هزار نفر از معلم‌ها دانشگاه فرهنگیان در این جشنواره حضور یافتند که معادل 35 درصد کل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است. ضمن اینکه رشد جمعیت حاضر در جشنواره همراه با 10 درصد افزایش بوده است.
میرمعینی با اشاره به اینکه از مجموع این 22 هزار نفر در مراحل مقدماتی و استانی، نهایتاً نزدیک به 1000 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند،‌ اظهار کرد: بخش بانوان این جشنواره در 16 رشته و بخش آقایان نیز در 18 رشته برگزار شد. مسابقات بخش بانوان در دو روز 31 اردیبهشت‌ و یکم خردادماه و بخش آقایان نیز سوم تا پنجم خردادماه در شهر یزد برگزار شد.
وی عنوان کرد: همانگونه که آمار نشان می‌دهد شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان دانشگاه در این جشنواره بودیم که این نتیجه رویکرد مثبتی که مسئولان دانشگاه به جشنواره‌های قرآن و عترت داشته‌اند، است.
معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد راه‌اندازی دارالقرآن در تمامی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، گفت: در زمان برگزاری جشنواره از سوی مسئولان دانشگاه اعلام شد که قصد بر این است که برای توسعه تا فعالیت‌های  قرآنی در هر پردیس یک دارالقرآن داشته باشیم.
میرمعینی همچنین به تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی شورای راهبری قرآن و عترت در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این شورا ایجاد شده است و ان‌شاءالله کار خو را به زودی آغاز می‌کند، یکی از مأموریت‌های این شورا این است که فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه و نیز کانون‌های فعال را انسجام دهد و به سامان بیشتری برساند.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر در پردیس‌ها خود چند دارالقرآن فعال دارد، گفت: احداث دارالقرآن‌الکریم یکی دیگر از موضوعاتی است که دنبال خواهیم کرد. دانشگاه فرهنگیان در هر استان دو پردیس بانوان و آقایان دارد که در مجموع پردیس و تعدادی هم مرکز تابعه دارد که مجموع مراکز و پردیس‌ها عدد 97 است که زیرمجموعه دانشگاه فرهنگیان هستند.
معاون مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در حال حاضر آماری از تعداد دارالقرآن‌های فعال در دانشگاه فرهنگیان ندارد، گفت: با توجه به اینکه فعالیت کانون‌ها و دارالقرآن‌ها زیر نظر اداره‌کل اجتماعی دانشگاه فعالیت دارند، اطلاعی از آمار دقیق آنها ندارم، با تأسیس شورای راهبری این دارالقرآن‌ها و کانون‌ها زیر‌نظر شورای راهبری فعالیت خواهند کرد.
میرمعینی در پایان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان از سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اشاره و اظهار کرد: با توجه به این میزبانی دانشگاه فرهنگیان عزم خود را جزم کرده است تا میزبان خوبی برای این جشنواره باشد.
captcha