خدمت صادقانه «شعاعی» به فرهنگ اسلامی و قرآنی
کد خبر: 3501965
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
سیدعباس صالحی:

خدمت صادقانه «شعاعی» به فرهنگ اسلامی و قرآنی

گروه ادب: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحوم محمدعلی شعاعی در طول حیاتش تلاش کرد تا صادقانه در خدمت حوزه فرهنگ و قرآن باشد.

سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مرحوم محمدعلی شعاعی گفت: وی خدمتگزاری صادق، متخلق، فرهنگ‌دوست و فرهیخته بود و چند دهه از عمر خود را بی‌ادعا و با اخلاق ویژه فرهنگی و ارتباطی در خدمت فرهنگ گذاشت.
وی افزود: وی در طول دوره‌ای که در حوزه فرهنگ کار می‌کرد، برای خود چیزی نخواست و عمر خود را صادقانه وقف فرهنگ کرد و در دوره‌های مختلف همه وجودش را در خدمت فرهنگ، اسلام و انقلاب گذاشت.
صالحی در ادامه عنوان کرد: گرچه از حوزه‌های علوم تجربی وارد حوزه فرهنگ شد، اما علقه دیرینه‌اش به حوزه فرهنگ سبب شد، در طول حیات چند دهه‌اش صادقانه در خدمت حوزه فرهنگ اسلامی، انقلابی و قرآنی قرار گیرد. 
وی با اشاره به نگاه قرآنی مرحوم شعاعی تصریح کرد: این قرآن‌پژوه در دهه اخیر با نگاه جدی‌تری به حوزه قرآن نگاه کرد و امیدواریم همان طور که زندگی‌اش را در خدمت اسلام و قرآن گذاشت، قرآن و اسلام نیز در آن دنیا پشت و پناهش باشد.
صالحی با اشاره به تألیفات و آثار قرآنی مرحوم شعاعی بیان کرد: وی در یک دهه اخیر، پژوهش‌های قرآنی متعددی انجام داد که فرصت چاپ و نشر آنها فراهم نشد؛ به همین دلیل این آثار باید به چاپ برسند تا تحقیقات ارزشمند و اندیشه‌های مرحوم شعاعی بسط و نشر یابد.
گفتنی است، مرحوم محمدعلی شعاعی، قرآن‌پژوه برجسته کشورمان که مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود، هفتم خردادماه دارفانی را وداع گفت.
captcha