بررسی لباس متحدالشکل قاریان به زودی در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3502118
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
سرابی خبر داد:

بررسی لباس متحدالشکل قاریان به زودی در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: لباس متحدالشکل قاریان به احتمال زیاد در جلسه پیش‌روی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح و بررسی می‌شود.

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه نمونه دوم لباس متحدالشکل قاریان باید در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب برسد، گفت: به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام کرده‌ایم که نمونه دوم لباس متحدالشکل قاریان آماده است، اما به این دلیل که کارهای شورای توسعه فرهنگ قرآنی متراکم بوده هنوز فرصت بررسی و طراحی این لباس پیش نیامده است.
وی افزود: با توجه به مراسم رونمایی نمونه دوم لباس متحدالشکل قاریان که برگزار شد و نظراتی که از سوی برخی طراحان لباس دریافت کردیم، می‌توانیم تغییراتی برای تکمیل این لباس داشته باشیم.
سرابی در ادامه گفت: لباسی که رونمایی شد در ارتباط با فصول سرد سال کارآمد است، اما برخی دوستان اعلام کرده‌اند برای فصل گرم سال هم باید طراحی ویژه‌ای انجام شود تا این لباس در فصل گرم سال هم قابل استفاده باشد و به همین دلیل از این فرصت باقیمانده تا تصویب لباس در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استفاده کردیم تا طراحی ویژه‌ای برای فصل گرم سال هم داشته باشیم.
قائم مقام شورای عالی قرآن عنوان کرد: مباحث کارشناسی پیرامون لباس متحدالشکل قاریان خیلی وسیع است و از تمامی کسانی که نظری در این زمینه دارند خواهش می‌کنیم با توجه به محدودیت‌هایی که برای طراحی این لباس داریم و این لباس علاوه بر اینکه باید لباس راحتی باشد و از طرفی نمادهای ایرانی ـ اسلامی را نیز باید داشته باشد به ارائه پیشنهادات خود بپردازند.
وی با بیان اینکه در طراحی این لباس تمامی معیارها از جمله نمادهای اسلامی ـ ایرانی، زیبا بودن، جذاب بودن، سنگین بودن و متناسب بودن با تمامی گروه‌های سنی و سلیقه‌ها را در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: دوستانی که ایرادات جزئی به این لباس دارند، باید لطف کنند و پیشنهادات خود را به شورای عالی قرآن ارائه کنند تا ما بتوانیم از این نظرات و پیشنهادات استفاده کنیم.
وی یادآور شد: محدودیت زمانی برای طراحی لباس متحدالشکل قاریان نداریم و حتی اگر این لباس در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب برسد باز هم امکان تغییر وجود دارد.
سرابی در ادامه گفت: بعد از تصویب و رونمایی نهایی لباس اگر اصلاح قابل توجهی که کارآمدی بیشتر لباس را به همراه داشته باشد پیشنهاد شود نیز هیچ منعی نداریم. نمی‌خواهیم قانونی را تصویب کنیم که نتوانیم آن را تغییر دهیم.
وی در پایان گفت: سعی می‌کنیم در ماه مبارک رمضان لباسی که قابلیت استفاده داشته باشد، ارائه کنیم تا قاریان بتوانند از این لباس استفاده کنند.
captcha