مصونیت اجتماعی دانش‌آموزان و آینده‌نگری اتحادیه
کد خبر: 3502261
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

مصونیت اجتماعی دانش‌آموزان و آینده‌نگری اتحادیه

گروه اجتماعی: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور گفت: مسئولان و مربیان این اتحادیه فرماندهان جنگ نرم هستند این مربیان آینده‌سازان نظام اسلامی را به سلاح‌ ایمان و علم تجهیز می‌کنند، این آینده‌نگری باعث مصونیت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی کشور، عصر روز گذشته 9 خردادماه در آیین تودیع و معارفه رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد گفت: تمام عرصه‌های جامعه برای پیشرفت و تعالی حائز اهمیت است و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب مجاهدت و ایثار لازم است.
وی یکی از فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی را فعالیت در عرصه جهاد فرهنگی دانست و گفت: چشم امید رهبری و مسئولان نظام به دانش‌آموزانی است که امروز در مدارس تحصیل می‌کنند.
علامتی تصریح کرد: مسئولان و مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی فرماندهان جنگ نرم هستند این مربیان در خدمت دانش‌آموزان قرار گرفته‌اند تا این آینده‌سازان نظام اسلامی را به سلاح‌ ایمان، تقوا، علم و... تجهیز کنند، چراکه این آینده‌نگری باعث مصونیت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود.
وی فعالیت دیگر اتحادیه انجمن‌های اسلامی را مأموریت در حوزه آموزش‌وتربیت خواند و اضافه کرد: دشمن‌شناسی و اقدام به موقع و درست در برابر فتنه دشمنان از جمله خدمات این اتحادیه است، ما نیز با استفاده از امکاناتی که در اختیار داریم سعی می‌کنیم آسیب‌های اجتماعی را برای دانش‌آموزان تشریح و برای مقابله با آن راهکار ارائه دهیم.
علامتی دیگر مأموریت اتحادیه را نیروسازی و جریان‌سازی درست در برابر هجمه سنگین دشمن عنوان کرد و افزود:اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی دارای سند چشم‌انداز 10 ساله ذیل سند چشم‌انداز 20 ساله است ما بنا داریم برنامه‌های تربیتی را به صورت اساسی و بنیادین ترسیم و تقویت کنیم.
به گزارش ایکنا؛ شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این مرکز آموزشی تعلیم و تربیت بر اساس موازین اسلامی است.
وی ادامه داد: اگر تعلیم و تربیت را امری ساده بگیریم دچار لطمه خواهیم شد، تعلیم از حساسیت‌های ویژه خود برخوردار است  که مربیان، معلمان و مدیران مدارس باید همواره متوجه این حساسیت‌ها باشند.
فولادوند اظهار کرد: وظیفه اصلی نهاد آموزش‌وپرورش تربیت نیروی انسانی دین‌باور است اگر دانش‌آموزان به نظام اسلامی و ارزش‌های آن باور داشته باشند و هدفمند حرکت کنند قطعاً شاهد رشد و ترقی در تمام عرصه‌های جامعه در آینده نزدیک خواهیم بود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی را یکی از 4 تشکل مهم نظام اسلامی خواند و گفت: اگر فعالیت و تعامل این نهاد با آموزش‌وپرورش گسترش یابد موفقیت‌های بیشتری در امر جریان‌سازی اسلامی و انقلابی را شاهد خواهیم بود ما نیز این نهاد را حمایت خواهیم کرد تا به اهداف مشترکمان برسیم.
captcha