توقف تأسیس حوزه‌های علوم اسلامی جدید به دلیل کاهش بودجه
کد خبر: 3502276
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
حریزوای به ایکنا خبر داد:

توقف تأسیس حوزه‌های علوم اسلامی جدید به دلیل کاهش بودجه

گروه دانشگاه‌: مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از توقف تأسیس حوزه‌های علوم اسلامی جدید به دلیل کاهش بودجه و همچنین احتمال تعطیلی بعضی از مراکز فعال خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌اله حریزوای، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از توقف در تأسیس حوزه‌های جدید خبر داد و گفت: برای هر حوزه به شکل متوسط بین 50 الی 100 میلیون تومان برای یکسال هزینه در نظر می‌گیریم و در حال حاضر که 40 مرکز داریم هزینه مورد نیاز حوزه برای یکسال 4 میلیارد تومان است که در سال‌های گذشته هیچ تغییری از طرف دولت‌ها در این عدد نداشتیم.

وی افزود: امسال متأسفانه دولت قصد دارد بودجه بعضی از نهادهای فرهنگی را به شکل 50 درصد تأمین کند و اگر بخواهیم به همین روندی که از اول امسال دولت پیش گرفته پیش برویم نه تنها امکان تأسیس مراکز جدید را نخواهیم داشت بلکه احتمالاً مجبور شویم چند مرکز خوبمان را نیز تعطیل کنیم. پیگیر هستیم از طریق نهادهای مسئول که ان‌شاءالله بتوانیم این ضایعه را اصلاح کنیم.

حریزوای بیان کرد: رقمی که تا الان به ما گفته‌اند تحقق 2 میلیارد تومان برای سال 95 است، گفته‌اند با توجه به مشکلات دولت روی نصف بودجه حساب کنید که این اتفاق ممکن است باعث انحلال بسیاری از مراکز ما شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در رابطه با مشارکت دانشجویان، گفت: دانشجویان هزینه‌ای را بابت پذیرایی روز پنجشنبه و ناهار پرداخت می‌کنند و مشارکت دارند ولی بعضی از هزینه‌ها از عهده دانشجویان خارج است چون مشغول تحصیل دروس خودشان هم هستند؛ بنابراین خیلی تغییری ایجاد نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر راه‌اندازی پنج حوزه‌ای که قرار بود تأسیس شود را متوقف کرده‌ایم، البته تا مهرماه برای تأسیس فرصت داریم، اگر تا آخر تابستان و تا نیمه سال مسئله بودجه اصلاح شود، آن پنج حوزه را ان‌شاءالله تأسیس خواهیم کرد ولی اگر نشود احتمالاً توفیق تأسیس آن‌ها را نخواهیم داشت.

captcha