درهای بطری در نیشابور «درهای رحمت» می آفریند
کد خبر: 3502280
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

درهای بطری در نیشابور «درهای رحمت» می آفریند

گروه هنر: نمایشگاهی از درب‌های بطری با خط کوفی بنایی با عنوان «درهای رحمت» در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، حمیدرضا آتشی، مسئول مجتمع‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: به همت پویش آرتوان نیشابور نمایشگاهی از درب‌های بطری با خط کوفی بنایی با عنوان «درهای رحمت» در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.
وی ادامه داد: کمپین مردمی و محیط زیستی جمع‌آوری درب بطری پلاستیکی آرتوان برای کمک به نیازمندان نیشابوراین نمایشگاه را برگزار می‌کند که عواید فروش تابلوهای هنری آن به نفع نیازمندان است لذا علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر دیدن از نمایشگاه و خرید آثار هنری عضو این کمپین شوند.
وی افزود: آرتوان در لغت به معنای «یاری رساننده درستکاران» است و فعالیت اصلی این کمپین در نیشابور، جمع‌آوری و تفکیک درب بطری‌های پلاستیکی، تهیه طرح‌های هنری از آن‌ها و کمک به مادران و کودکان نیازمند است كه این کمپین با همیاری مؤسسه خیریه ارغوان همکاری دارد.
آتشی بیان کرد: نمایشگاه درب‌های بطری با خط کوفی بنایی با عنوان «درهای رحمت» شامل ۱۷ تابلو، با اسامی جلاله و ائمه(ع) از جمله یا فاطمة الزهرا(س)، علی(ع) ولی‌الله، یا امام موسی الکاظم(ع)، محمد(ص)، یا امام محمد باقر(ع)، یا امام زین العابدین(ع)، یا امام مجتبی(ع)، الله، بسمه تعالی، یا مهدی ادرکنی، یا حسن عسكری(ع)، یا جواد الائمه(ع)، یا علی النقی(ع)، یا علی ابن موسی الرضا(ع) و ... در این نمایشگاه با خط کوفی و به سرپرستی «سامان صفادل » در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی یادآور شد: این کمپین زیر مجموعه سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت خراسان رضوی است که به دنبال ارتقای فرهنگ بازیافت در سطح جامعه به شکل مؤثر و کارآمد، کمک به نیازمندان، ارتقای فرهنگ توجه به معضلات زیست محیطی است.
مسئول مجتمع‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح كرد: نمایشگاه درب‌های بطری با خط کوفی بنایی با عنوان «درهای رحمت» از 10 الی 13 خرداد 95 هر روز از ساعت هشت الی 12 ظهر و 16 الی 20 در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
captcha