گزینش قاریان ختم قرآن رمضانیه در آستان عباسی
کد خبر: 3502391
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

گزینش قاریان ختم قرآن رمضانیه در آستان عباسی

گروه بین‌الملل: مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع)، آزمونی برای گزینش قاریان علاقمند به حضور در برنامه ختم قرآن این آستان در ماه مبارک رمضان برگزار کرد.

گزینش قاریان ختم قرآن رمضانیه در آستان عباسی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی «الکفیل»، این آزمون در راستای آمادگی مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای اجرای برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان برگزار شد.
برنامه ختم گروهی قرآن در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و قرار است که این ختم قرآن به صورت زنده و مستقیم از شبکه ماهواره‌ «الفرات» پخش شود.

این آزمون‌ با نظارت کمیته تخصصی داوران قرآنی برگزار شد و «شیخ مضار الصحاف»»، داور رشته تجوید، «شیخ خیرالدین علی الهادی»، داور رشته وقف و ابتدا و «سراج منیر»، داور رشته صوت و لحن این مسابقات بودند.

در این آزمون، گروهی از قاریان استان کربلا و سایر استان‌های عراق حضور داشتند و این کمیته، اسامی بهترین قاریان جهت حضور در این ختم قرآن را اعلام خواهد کرد.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن وابسته به آستان مقدس عباسی و شعبه‌های آن در استان‌های مختلف عراق، تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی متنوعی برگزار کرده که مسابقه گروهی(تیمی) قرآن، ختم قرآن همگانی در ماه مبارک رمضان و برگزاری ختم همگانی قرآن در
حسینیه‌ها و مساجد مختلف عراق توسط شعبه‌های این مؤسسه از جمله این برنامه‌ها است.
captcha