تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل
کد خبر: 3502459
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل

گروه دانشگاه: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل که امروز دهم خردادماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نقش دانشجویان در به ثمر رسیدن و دوام انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه را از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره،( نمایندگان جامعه دانشگاهی کشور و جهاد دانشگاهی با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی‌(ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت دوباره کردند.

در این مراسم مسئولان وزارت علوم، روسا و نمایندگان دانشگاه‌ها، نمایندگان جهاد دانشگاهی و دانشجویان با نثار تاج گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، یادگار حضرت امام(ره) در بخشی از این مراسم به نقش اثرگذار جامعه دانشگاهی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوام آن اشاره کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه تهران از اولین گروه‌هایی بودند که حضرت امام(ره) را در مبارزه بر ضد رژیم ستمگر شاه یاری رساندند.

وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های مهم انقلاب است

وی در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت آفرینی در میان آحاد مختلف جامعه، وحدت حوزه و دانشگاه را از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) همواره توکل بر خدا و وحدت کلمه را علت پیروزی و دوام انقلاب اسلامی می‌دانستند.

سیدحسن خمینی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم وحدت آفرینی، ابراز امیدواری کرد، در سایه همدلی، توافق، همراهی و نفی اندیشه‌های متحجرانه که زمینه ساز شکاف در جامعه است، آینده جامعه اسلامی ساخته شود.

در این مراسم میثاق‌نامه دانشگاهیان کشور نیز به شرح ذیل قرائت شد:

در آستانه سي و هفتمین سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامی، دانشگاهيان کشور با حضور در جوار مرقد شریف حضرت امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجديد ميثاق کرده و نسبت به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله) اعلام وفاداری می‌نمایند.

دانشگاهیان ایران اسلامی، با تبریک سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در این ایام باشکوه که یادآور روزهای بزرگی از تاريخ زرين انقلاب اسلامی است، به روح بلند و ملکوتی امام راحل رحمه‌الله علیه و شهيدان همیشه حاضر انقلاب، به‌ویژه استادان و دانشجویان شهید درود می‌فرستند.

وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های مهم انقلاب است

دهه فجر یادآور خیزش عظیم ملتی است که از ظلم و وابستگی و تبعیض به ستوه آمده و با اتکال به خداوند تبارک و تعالی و رهبری حضرت امام خمینی(ره)، بساط مستکبران را از این کشور برچید و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و آنان را از وابستگی سیاسی به شرق وغرب نجات داد.

به شکرانه و پاسداشت این موهبت عظیم، در پیشگاه خداوند یکتا پيمان مي‌بنديم:

1. با گسترش و تعمیق فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تربیت متخصصان متعهد در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، قوام‌بخش شجره طیبه انقلاب اسلامی باشیم و همه ‌همت، دانش و مهارت خود را برای اعتلای علمی و فناوری کشور به‌کارگیریم.

2. ما دانشگاهیان بر این باوریم که اعتلای علمی، پژوهشی و فناوری موجب اقتدار میهن عزیزمان می شود. بی تردید قوام و استمرار این خیزش علمی نیز به التزام برنامه‌ریزان و مجریان به رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه وابسته است. استمرار رشد علمی و فناوری کشور و اجرای منویات و سیاست‌های ایشان در حوزه‌های گوناگون علمی، سیاسی، اجتماعی، ضرورت استقرار و استمرار اقتصاد مقاومتی و استفاده از فرصت ایجاد شده در توافق هسته‌ای و اجرای برجام نیز با اتکا به توان پژوهشگران و متخصصان داخلی و حمایت همه‌جانبه از دانشگاهیان میسر است.

3. ما دانشگاهیان، در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، با تاسی به رهنمودهای امام راحل و تاکید مقام معظم رهبری برای همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، همه‌ افراد و گروه‌ها را به حفظ امید و تقویت وحدت، انسجام ملی و به ویژه حضور و مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات دعوت می‌کنیم و متعهد می‌شویم که همه ظرفیت‌های علمی و حرفه‌ای خود را برای تحکیم همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت و برگزاری با شکوه این رویداد بزرگ تاریخی کشور به‌کارگیریم.

4. ما دانشگاهیان با اعلام مراتب تقدیر و حمایت خود از تلاش‌های دیپلماتیک و درخور تحسین دولت تدبیر و امید در مسیر تحقق فرهنگ گفت و گو در عرصه بین المللی، توافق جامع هسته‌ای، لغو تحریم‌های ظالمانه و تلاش برای احقاق حقوق حقه ملت ایران؛ خود را مکلف می‌دانیم برای بهره‌گیری مناسب‌تر از اين فرصت، ادامه اقتدار و جهاد علمی، بهبود فضاي اقتصادی و اجتماعی و تسریع در روند رشد همه‌جانبه کشور، بیش از پیش دولت را یاری رسانیم.

5. ما دانشگاهیان، با اعتقاد به حقانیت دین مبین و اتکاء به آموزه‌های الهی نبی گرامی، پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) حمایت خود را از مظلومان و مستضعفان عالم به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین، سوریه، عراق و یمن که در معرض خشونت سازمان‌یافته قرار گرفته و به نام اسلام، هدف تروریسم بین المللی هستند اعلام می کنیم و التزام و اهتمام همه‌جانبه خود را براي ترويج و معرفی اسلام ناب و دفاع از وحدت پیروان مذاهب اسلامی به کار خواهیم بست و ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات و تحرکات تفرقه‌انگیز بدخواهان؛ همه دانشگاهیان و پژوهشگران مشتاق مجد و عظمت امت اسلامی در سایر کشورها را به هوشیاری، وحدت و الهام از امت بصیر و آگاه ایران اسلامی، در مواجهه با توطئه‌های استکباری دعوت می‌کنیم.

6. ما دانشگاهیان در سی و هفتمین سالروز فجر انقلاب اسلامی، ضمن دعوت از استادان گرامی، دانشجویان و کارکنان کوشای دانشگاه‌ها و خانواده‌های محترم آنان به شرکت پرشور در جشن و راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوّم بهمن، همواره یاد حضرت امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم؛ و از ذات اقدس الهی می‌خواهیم که ما را در زمره خادمان به اسلام و انقلاب اسلامی قرار دهد و توفیق پاسداری شایسته از دستاوردهای این انقلاب الهی را به ما عنایت فرماید.

captcha