معلمان شهید، نماد بارز علم همراه با عزت و ایمان هستند
کد خبر: 3502560
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

معلمان شهید، نماد بارز علم همراه با عزت و ایمان هستند

گروه اجتماعی: رئیس مدارس شاهد اداره‎کل آموزش و پرورش البرز گفت: معلمان شهید مدرسان عزت و ایمان در ایران اسلامی‌اند که همواره ملت ایران از آنان درس ولایت‌مداری می‌آموزند.

عباس زمانی‌فر، رئیس مدارس شاهد اداره‎کل آموزش و پرورش البرز در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: امام خمینی (ره) معلم وارسته و عالمی بزرگ بود که در کلاس درس وی شاگردانی چون معلمان و دانش‌آموزان شهید رشد و پرورش یافتند.
وی افزود: شهدای فرهنگی در دوران هشت سال دفاع مقدس کلاس درس خود را به پهنای مرزهای شرف و غیرت در کشور عزیز و همیشه سرافراز ایران وسعت دادند تا به ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان درس همت، مردانگی، غیرت، جوانمردی، محبت، شجاعت و ولایت‌مداری بیاموزند.
این مسئول بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس جبهه‌ها به مدرسه عشقی تبدیل شده بود که معلم و شاگردانش با هم تدریس و تحصیل می‌کردند.
زمانی فر با اشاره به فرمایشاتی از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه نقش و جایگاه رفیع شهدای گرانقدر ایران اسلامی در جامعه خاطر نشان شد: شهدا نقش زیبایی از عشق، جوانمردی، ایثار، شجاعت و شهامت بر صفحه تاریخ نشاندند به گونه‌ای که خود و خون پاکشان چراغ راه بشریت شدند.
رئیس مدارس شاهد البرز از برگزاری یادواره های شهدا به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران یاد کرد و افزود: البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس 93 معلم و 386 دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که در طول سال این برنامه مهم معنوی - آموزشی در این استان برگزار می‌شود.
زمانی فر ادامه داد: بار دیگر معلمان و دانش آموزان ایران کوچک با شرکت در یادواره شهدای فرهنگی البرز در شانزدهم خردادماه که در کانون امام علی (ع ) برگزار می‌شود بار دیگر با آرمان‌های امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می‌کنند.
وی گفت: در یادواره شهدای فرهنگی البرز خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی و کشوری در کنار فعالان سنگر علم و دانش گرد هم می‌آیند تا باردیگر یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید را در اذهان عمومی تداعی کنند.
رئیس مدارس شاهد البرز برپایی یادمان شهدا در مدارس ، ذکر صلوات به روح شهدای گرانقدر، دل نوشته‌های دانش آموزان به شهدا، برگزاری یادواره شهدا در مدارس، تهیه و انتشار کتاب دلدادگان شهدای فرهنگی که در آن مختصری از زندگی‌نامه، ویژگی‌های اخلاقی و حالات روحی شهدا، خاطرات شهید و فرازی از وصیتنامه شهدای فرهنگی منتشر شده است را از جمله اقدامات آموزش و پرورش البرز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه ذکر کرد.
زمانی فر در پایان گفت : حضور معلمان و دانش‌آموزان استان در مراسم عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا، نصب تصاویر نورانی شهدا در سالن‌ها و نمازخانه‌های مدارس ، ختم قرآن کریم به روح بلند شهدا، برگزاری مسابقات به نام شهدا و دیدار از خانواده معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش البرز در حوزه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در این استان برشمرد.
captcha