قزاقستان؛ میزبان همايش «گفت‌وگوی اديان، مبارزه با تروريسم»/ حضور ایران
کد خبر: 3502561
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

قزاقستان؛ میزبان همايش «گفت‌وگوی اديان، مبارزه با تروريسم»/ حضور ایران

گروه بین‌الملل: همايش «گفت‌وگوی اديان، مبارزه با تروريسم» 11 و 12 خردادماه جاری در شهر آستانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كنگره رهبران اديان جهانی و سنتی قزاقستان، همايش «گفت‌وگوي اديان، مبارزه با تروريسم» را به مدت دو روز متوالی در شهر آستانه برگزار می‌كند.
علاوه بر اين همايش، جلسه دبيرخانه و كارگروه كنگره رهبران اديان جهانی و سنتی قزاقستان با حضور مقامات و شخصيت‌های بلند پايه كشورهای مختلف برگزار خواهد شد.
همچنين، مقرر شده است قهرمان سليمانی، معاون پژوهشي و آموزشي و سرپرست مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمايندگی از كشورمان ضمن شركت در همايش مذكور در اين نشست سخنرانی كند.
ایده برگزاری كنگره رهبران اديان جهانی و سنتی نخستین‌بار از سوی نور سلطان نظر بايف، رئیس‌جمهور قزاقستان مطرح شد؛ اين كنگره هر سه سال يك‌بار و جلسات دبيرخانه‌ای و كارگروهی آن همه ساله با حضور اشخاص مطرح در حوزه گفت‌وگوی اديان از سراسر دنيا در قزاقستان برگزار می‌شود.
بنابر اعلام اين خبر، رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عضو اصلی اين دبيرخانه و كارگروه آن است و در جلسات متعدد اين كنگره به نمايندگی از سازمان فرهنگ شركت و سخنرانی می‌كند.

captcha