توسعه كمی و كیفی فعالیت‌های قرآنی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
کد خبر: 3502597
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۹
آیت‌الله ایمانی:

توسعه كمی و كیفی فعالیت‌های قرآنی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر لزوم توسعه كمی و كیفی فعالیت‌های قرآنی در این استان، خواستار فرهنگ‌سازی در این زمینه شد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، بر لزوم توجه به توسعه و گسترش كمی و كیفی فعالیت‌های قرآنی در این استان تأكید كرد و گفت: این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید مجموعه‌‌ای از دستگاه‌های مختلف اعم از ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی و غیره در فرهنگ‌سازی آن سهیم باشند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه خود جاری و ساری كنیم.

فعالیت چشمگیری در عرصه قرآن در فارس كمتر وجود دارد

وی اظهار كرد: بارها پیش از این هم عنوان كرده‌ام كه متأسفانه ما در عرصه قرآن كم كار كردیم و با اینكه دو مؤسسه قرآنی بزرگ در استان فارس وجود دارد اما فعالیت چشمگیری كه بتواند همه خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد، كمتر هست و این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه فرهنگ‌سازی نیاز به امكاناتی دارد و همه تشكیلات باید دست به دست هم دهند، به فعالیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس اشاره كرد و گفت: این شورا عملاً یك كار اداری است یعنی یك كار اثرگذار اجتماعی نیست.

در فعالیت‌های قرآنی باید در مسیری كه نیاز استان است، گام برداشت

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه در مسئله فعالیت‌های قرآنی باید در مسیری كه نیاز استان است، گام برداشت، گفت: اگر بتوانیم این كار را انجام دهیم بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی استان حل و فصل می‌شود.
captcha