شهادت، فرهنگ ائمه اطهار(ع) بوده است
کد خبر: 3502601
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
عرب‌پور:

شهادت، فرهنگ ائمه اطهار(ع) بوده است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت کرمان گفت: شهادت، فرهنگ ائمه اطهار(ع) بوده و به ما یاد داده‌‌اند، شهید ایثارگر بوده تا به این مقام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان دیروز دوشنبه، 10 خرداد در نخستین یادمان شهدای حراستی استان کرمان گفت: مقام شهید و شهادت جایگاه بسیار رفیعی در فرهنگ دینی ما دارد و جزو ارزش‌هایی محسوب می‌شود که هیچ قیمتی و معادلی ندارد.
وی افزود: در قرآن کریم آیاتی در مورد این عمل مهم وجود دارد و روایات متعددی نیز شهادت را برتر شمرده‌اند، معامله‌ای که شهید با خدا انجام می‌دهد و بشارتی که خداوند برای این معامله بیان می‌کند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، برای هر کار خوبی که تصور شود، بالاتر از آن خوبی وجود دارد و تنها شهادت است که فوق آن خوبی نیست.
وی گفت: امنیت مهمترین مسئله برای هر قوم و جامعه است که جنبه‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی دارد و دغدغه اول هر حکومتی تأمین امنیت است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور تصریح کرد: این همه تلاش و تجهیزات نظامی برای ایجاد امنیت است، اما در اسلام برای امنیت و ایجاد آن غیر از مسئله تجهیزات نظامی و امکاناتی که دولت اسلامی باید داشته باشد، موضوع ایثار مورد تأکید است.
امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: ایثار مقامی است که انسان در سایه خودسازی به آن می‌رسد و با انفاق برابر نیست.
وی ادامه داد: انفاق به معنی بخشش انسان از آن چیزی است که مازاد دارد، اما در ایثار، انسان آنچه را خود نیاز دارد برای بهبود حال دیگران و امنیت دیگران می‌بخشد و این در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد.
حجت‌الاسلام عرب‌پور خاطرنشان کرد: در مسئله شهید و شهادت، شهید به مقام ایثار می‌رسد و معامله‌ای پرسود و ارزشمند انجام می‌شود که غیر از توجه پروردگار چیز دیگری دیده نمی‌شود.
امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: شهادت، فرهنگ ائمه اطهار(ع) بوده و به ما یاد داده‌‌اند، شهید ایثارگر بوده تا به این مقام رسیده است.
وی بیان کرد: وقتی تهدید فرهنگی باشد سلاح‌های فیزیکی کاربرد ندارند، بلکه مراقبت می‌خواهد و این امر نیازمند خطر‌پذیری و ایثار است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور گفت: شهدای حراستی که بخشی در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند در راستای امنیت ملی و به واسطه تهدید و به خطر افتادن فرهنگ به شهادت رسیدند و اینجا همان ایثارگری و فداکاری را می‌خواهد.
وی اظهارکرد: شاید خیلی از این شهدا همان طور که بسیاری از سربازان گمنام امام زمان(عج) کار می‌کنند، گمنام دفن شدند و امروز ما یاد آنها را گرامی می‌داریم و برای همه شهدای حراستی سلام و درود خداوند را نثار کرده و علو درجات مسئلت داریم.
امام جمعه موقت کرمان افزود: امنیت گاهی در تهدید خاک و گاهی در تهدید فرهنگ ماست و امروز دشمن به فرهنگ ما می‌تازد و برای حفظ این فرهنگ باید خون داد.
وی تصریح کرد: در امنیتی که از ناحیه فرهنگ باید حفاظت شود، مرزی وجود ندارد و برای همه ملت است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور عنوان کرد: اصلی‌ترین شعاری از شهدا که ما باید آن را در دست داشته باشیم، تبعیت محض از ولایت و در خط ولایت حرکت کردن است.
امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: اگر شعاری بدهیم که حامی شهدا هستیم اما مسیر دیگری طی کنیم مطمئنا از شهدا جدا شده‌ایم.
captcha