ایمان پاکسازی از شرک و نماز دوری از کبر است
کد خبر: 3503724
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
حجت‌الاسلام‌ موسوی آملی:

ایمان پاکسازی از شرک و نماز دوری از کبر است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه سرخرود در نماز جمعه هفته گذشته این شهر گفت:خداوند ایمان را برای پاک‌سازی از شرک واجب کرده است و نماز را برای دوری از کبر قرار داده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود موسوی آملی‌، امام جمعه سرخرود به عوامل مهم انسان مؤمن از دیدگاه امیرمومنان علی(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند ایمان را برای پاک‌سازی از شرک واجب کرده است و نماز را برای دوری از کبر قرار داده است.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که خداوند نماز جمعه را بر شما واجب کرده است، هر کسی این فریضه الهی را در حیات یا بعد از وفات من از روی استخفاف یا انکار ترک کند بدانید که خداوند او را پریشان می‌کند، به کار او برکت نمی‌دهد، نماز او قبول نمی‌شود، زکات او قبول نمی‌شود و حج او قبول نمی‌شود تا از این کار توبه کند.
حجت‌الاسلام موسوی آملی ضمن تبریک حلول ماه رمضان ادامه داد: ماه رمضان با روزه‌اش، با ذکر و دعا و ثنای الهی در آن، با تلاوت قرآن، دل را نورانی می‌کند زنگار‌ها را از دل و جان انسان می‌زداید، ماه رمضان ماه صراط مستقیم است یکی از دستاوردهای بزرگ ماه رمضان توبه و انابه است.
وی افزود: در حقیقت شب قدر، انسان مؤمن روزه‌دار، سال جدیدی را آغاز می‌کند، در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته می‌شود، انسان وارد یک سال نو، مرحله نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو می‌شود در راهی به حرکت در می‌آید، با ذخیره ی تقوا این راه را طی می‌کند.
خطیب جمعه سرخرود  با تاکید بر تشکیل مجالس قرآن، مجالس دعا خاطرنشان کرد:  خداوند به‌وسیله ماه رمضان این فرصت را به ما داد که دل ها را شستشو بدهیم، با توجه به تداخل ماه رمضان و طرح سالم‌سازی دریا مسئولان محترم حرمت ماه رمضان را حفظ کنند و جلوی روزه خواران را بگیرند و اجرای طرح سالم سازی را به بعد ماه مبارک موکل کنید.
حجت‌الاسلام‌ موسوی آملی در ادامه افزود: مردم عزیز ما حقوقی ثابت دارند و خصوصاً مردم عزیز شمال کشور اکثراً کشاورز هستند و از دسترنج حاصل در یک سال استفاده می‌کنند، از مسئولان محترم خواستارم باعث آرامش شوید نه برهم زدن آرامش که در قرآن از برخورد خداوند با برهم زدن‌ آرامش مردم به میان آمده است.
وی ادامه داد: ما هر سال متأسفانه افزایش قیمت گاز و برق در استان شمالی کشور را داریم که این موضوع هم مردم عزیز ما را رنج می‌دهد، از نمایندگان جدید و منتخب مجلس دهم خواستارم که برای این موضوع و رفع مشکلات مردم قانون‌های خوبی را تصویب کنند که باعث عزتمندی مردم شود و باعث شوند که مردم شرافتمندانه زندگی کنند، امام خمینی(ره) به مردم عزیز ما عزت داد این عزت زمانی حفظ می شود که انقلابی زندگی کنیم.
حمید‌رضا گل‌محمدی تواندشتی
captcha