شخص انقلابی همه عالم را فعل خداوند می‌داند
کد خبر: 3505712
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
حجت‌الاسلام ‌موسوی آملی:

شخص انقلابی همه عالم را فعل خداوند می‌داند

کانون خبرنگاران نبأ: امام‌جمعه سرخرود با بیان اینکه برای رسیدن به گفتمان انقلابی باید جامعه قوی داشته باشیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم، گفت: شخص انقلابی همه عالم را فعل خداوند می‌داند؛ در جامعه انقلابی هیچ چیز جز فعل خدا در جهان نیست و همه چیز دینی است و این طرز فکر در تمدن‌سازی تحول ایجاد می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلین سید‌محمود موسوی آملی، امام جمعه سرخرود، 21 خردادماه در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در این شهر، گفت: انسان باتقوا به دنبال آنچه که نمی‌داند، نمی‌رود و محققانه زندگی می‌کند و طبق فرمایش امام ششم(ع) در سلب و ایجاب، تصدیق و تکذیب محققانه است.
وی افزود: انسان با تقوا خیرخواه دیگران است بدی کسی را نمی‌خواهد؛ جامعه‌ای که با افراد با تقوا همراه باشد صلاح و فلاح را در استقلال خود می‌داند، استقلال و امانت خود را حفظ می‌کند و دیگران را در سایه استقلال امنیت و امانت خود نگه می‌دارد.
حجت‌الاسلام موسوی آملی با بیان اینکه انقلابی‌گری یعنی اینکه تنها عمل صالح نجات یک مملکت است؛ تبلیغات و شعارهای بی‌اساس مشکلی را حل نخواهد کرد، افزود: شخص انقلابی همه عالم را فعل خداوند می‌داند؛ در جامعه انقلابی هیچ چیز جز فعل خدا در جهان نیست و همه چیز دینی است و این طرز فکر در تمدن‌سازی تحول ایجاد می‌کند.
امام‌جمعه سرخرود اظهار کرد: انقلابی‌گری یعنی همانند امام راحل بودن، که هرگز در مقابل توحش، تفرعن، زورمداران، پول‌پرستان، ارتجاع و تروریسم آمریکا و صهیونیسم کوتاه نیامد؛ انقلابی‌گری یعنی اینکه ملت‌ها باید خودشان سرنوشت خویش را تعیین کنند، مردم آن در رفاه زندگی کنند و دغدغه معیشت نداشته باشند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مادیات و معنویات در کنار هم باشند و زمینه طهارت و تقوا در جامعه فراهم شود؛ دشمنان در پی تضعیف همین هدف هستند علت تحریم‌ها و فشارها علیه ایران برای ضربه زدن به همین اهداف است برای رسیدن به گفتمان انقلابی باید جامعه قوی داشته باشیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم.
وی ادامه داد: مقام عظمای ولایت در رابطه با انقلابی‌گری می‌فرمایند «انقلابی‌گر واقعی کسی است که با قدرت به دنبال منافع ملی است و با همه توان برای حفظ و اعتلای منافع و مصلحت مردم می‌جنگد و بزرگ و کوچک، پیر و جوان و مسئول و غیر‌مسئول نمی‌شناسد».
خطیب جمعه سرخرود تأکید کرد: عده‌ای خیال می‌کنند انقلابی‌گری این است که باید تعامل با آمریکا و غرب داشته باشیم و تندروی را پیشه خود کنیم، این اشخاص در مسیری غلط گام برداشته‌اند و برخلاف منافع مردم حرکت می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد:بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری انقلابی بودن باید پنج شاخصه پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن، تقوای دینی و سیاسی را در بر داشته باشد.
حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی
captcha